شماره: 311746 تاریخ : 1396/09/29-03:15:15

طی 6 ماه ابتدای سال 96 ؛

سیستان و بلوچستان بیش از 1243 میلیارد ریال از بانک صادرات ایران تسهیلات دریافت کرد

بانک صادرات ایران در راستای عمل به برنامه های اقتصاد مقاومتی، کمک به ایجاد اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته، افزایش سطح رفاه عمومی و بهبود شاخص های سلامت در استان سیستان و بلوچستان طی 6 ماه ابتدای سال جاری با پرداخت 6629 فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر 1243 میلیارد ریال از بخش های مختلف اقتصادی حمایت کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، مدیریت شعب بانک صادرات سیستان و بلوچستان در نیمه اول سال 96 برای حمایت از رونق تولید و اشتغال در بخش مشاغل خانگی، اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، اعطای تسهیلات در قالب عقود مختلف و وام های قرض الحسنه تعداد 6629 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 1243 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

بنا بر این گزارش، سهم وام های قرض الحسنه پرداخت شده از این میزان، همچون وام های ازدواج، اشتغالزایی معرفی شدگان سازمان های حمایتی و مشاغل خانگی با 4233 فقره وام به مبلغ 406 میلیارد ریال بوده است.
همچنین اهتمام فراوان به مسکن اقشار ویژه (خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران) منجر به اعطای 119 فقره تسهیلات شده است. نوسازی مسکن روستایی با اعطای 566 فقره، مسکن حوادث قهری با پرداخت 85 فقره و عقود مختلف ( مضاربه، مرابحه، مشارکت و خرید دین) جمعا با 1626 فقره از جمله سایر بخش های مورد توجه در پرداخت تسهیلات در این استان بوده است.
430 میلیارد ریال تسهیلات برای تجهیز دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
علاوه بر این، بانک صادرات استان سیستان و بلوچستان با اعطای 430 میلیارد ریال تسهیلات، واحدهای بهداشتی درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را تجهیز کرد.
بنا بر این گزارش، با مشارکت مدیریت شعب استان سیستان و بلوچستان مبلغ 430 میلیارد ریال تسهیلات جهت تجهیز و نوسازی امکانات فنی و خدماتی واحد های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعطا شد. این دانشگاه، خدمات درمانی، بهداشتی و سلامت بخش اعظم جمعیت استان در شهر های خاش، میرجاوه، سراوان، چابهار و کنارک را پوشش می دهد. دانشگاه مذکور با دارا بودن هفت دانشکده و حدود 4632 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مسئولیت آموزش حرفه ای پزشکی و پیراپزشکی را بر  عهده دارد.
گفتنی است، پیشتر بانک صادرات ایران دراحداث بیمارستان 200 تخت خوابی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر 200 میلیارد ریال نقش مهمی در حمایت از نظام سلامت در این استان بر عهده گرفت.
شایان ذکر است، مانده سپرده های شعب بانک صادرات ایران در استان سیستان و بلوچستان تا پایان شهریور ماه سال 96 از 14 هزار و 477 میلیارد ریال فراتر رفت که بیش از 15 درصد مانده سپرده های نظام بانکی دراین استان را شامل می شود در عین حال مانده تسهیلات(جاری و غیر جاری) بانک صادرات استان سیستان و بلوچستان تا مدت یاد شده از 5509 میلیارد ریال بیشتر شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سیستان-و-بلوچستان-بیش-از-1243-میلیارد-ریال-از-بانک-صادرات-ایران-تسهیلات-دریافت-کرد.bos