شماره: 466637 تاریخ : 1398/04/01-02:35:31

سند راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور با همفکری اندیشمندان و فرهیختگان تدوین می‌شود

اهمیت وجود راهبرد از این حقیقت ناشی می‌شود که ابزارهای مختلفی با وجود کاربردهای گوناگون باید به طور کلی در راستای یک هدف مشخص و مشترک سازمان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان برنامه و بودجه، زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور، با بیان این‌ مطلب به تشریح سند راهبردی سازمان مذکور پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تأکید و تصریح دکتر محمد‌باقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، برای تدوین سند راهبردی این سازمان به عنوان یک ضرورت، معاونت منابع انسانی و پشتیبانی سازمان، به طور ویژه تدوین سند راهبردی سازمان را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: این سازمان به منظور بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌ها و  تجارب افراد متخصص و غنا بخشیدن به برنامه، از نیروهای توانمند و علاقمند و نیز خبره و آگاه درون سازمان و همچنین افراد متخصص و فرهیخته دانشگاهی در امر تدوین برنامه راهبردی بهره خواهد جست.
اربابی در ادامه اظهارات خود گفت: وظیفه استراتژی و راهبرد، یافتن مناسب‌ترین راهی است که این همه را دریک نقطه به هم برساند.
وی افزود: در تدوین راهبرد و استراتژی سازمان برنامه و بودجه کشور، اهداف اصلی مشخص می‌شود و برای دستیابی به این اهداف، باید اولویت‌ها و سیاست‌ها معین شود.
وی در ادامه اظهار داشت: پس از تعریف این هدف، منابع موجود برای دستیابی به این اهداف گنجانده می‌شود و در فرآیند برنامه‌ریزی راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور، ضمن تعریف راهبرد این سازمان، تصمیم‌گیری برای چگونگی یافتن منابع مورد نیاز برای رسیدن به مقصود راهبردی صورت می‌گیرد.
به گفته وی، فرآیند مذکور، افراد و منابع را هم شامل می‌شود و برای آن‌که سازمان بداند به کجا خواهد رفت، باید بداند اکنون به‌طور دقیق در کجا ایستاده است و بعد از آن باید آنچه می‌خواهد باشد را به درستی تعریف کرده و چگونگی رسیدن به آن جایگاه را مشخص کند.
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور، درخاتمه سخنان خود گفت: متفکران و خبرگان حوزه استراتژی در این سازمان باید استراتژی‌های سازمان را بر اساس زنده ماندن و پویا بودن در شرایط سخت طراحی کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سند-راهبردی-سازمان-برنامه-و-بودجه-کشور-با-همفکری-اندیشمندان-و-فرهیختگان-تدوین-می‌شود.bos