شماره: 510814 تاریخ : 1399/01/25-02:55:31

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور:

سطح مبارزه با ملخ صحرایی از مرز 81 هزار هکتار گذشت

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از ابتدای اسفندماه تاکنون، مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح 81 هزار و 471 هکتار از اراضی 6 استان جنوبی کشور انجام شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید محمدرضا میر افزود: عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی به ترتیب در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، خوزستان  و جنوب کرمان ( جیرفت، کهنوج و جازموریان) انجام شده است.

وی اظهارداشت: مبارزه با ملخ صحرایی در استان هرمزگان در سطح 28 هزار و 500 هکتار، استان خوزستان در سطح 26 هزار و 590 هکتار، استان بوشهر در سطح 10 هزار و 915 هکتار، استان فارس هشت هزارو 465 هکتار، استان خوزستان 6 هزار و 17 هکتار و جنوب کرمان 900 هکتار اجرایی شده است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: طی پنج روز اخیر سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان با موج جدید و متناوب ریزش ملخ صحرایی از کشورهای امارات، کویت و عمان روبرو شده اند.

میر با بیان اینکه تاکنون خسارتی در اراضی کشاورزی، عرصه های منابع طبیعی نداشته ایم گفت: پیش بینی می شود سطح ریزش های ملخ صحرایی در اردیبهشت و خردادماه جاری افزایش یابد.

وی با تاکید براینکه در استان های جنوبی امادگی مبارزه با آفت ملخ صحرایی را داریم افزود: سازمان حفظ نباتات کشور آمادگی مبارزه با این آفت در سطح یک میلیون هکتار را دارد.

سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 750 هزار هکتار از 9 استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سطح-مبارزه-با-ملخ-صحرایی-از-مرز-81-هزار-هکتار-گذشت.bos