شماره: 266362 تاریخ : 1395/11/19-04:01:54

سامانه پایش محیط کسب و کار رونمایی شد

مدیر مرکز آمار اتاق بازرگانی ایران با حضور در اتاق بازرگانی از سامانه پایش محیط کسب و کار برای بررسی مشکلات و موانع فعالین اقتصادی رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمدرضا دوست‌محمدی مدیر مرکز آمار اتاق بازرگانی ایران در مراسم رونمایی از سامانه پایش محیط کسب و کار در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در سامانه پایش محیط کسب و کار فعالیت اقتصادی 3 اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: این پایش برخلاف روشهای معمول گذشته به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و توزیع کاغذ میان فعالین اقتصادی برای کسب نظر آنها متوقف می‌شود.

مدیر مرکز آمار اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: براین اساس با توزیع پرسشنامه‌های الکترونیکی میان فعالین اقتصادی از آنها وضعیت کسب و کارشان پرسش شده و بعد از  جمع‌آوری و بررسی این اطلاعات گزارشی از وضعیت کسب و کار تعالیم اقتصادی کشور ارائه می‌شود.

وی وبا اشاره به اینکه این کار قبلا در مرکز پژوهشهای مجلس انجام می‌شد گفت: در این سامانه به دنبال آن هستیم که موانع کسب و کار کشور به صورت ملی، استانی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

دوست‌محمدی اضافه کرد: این سامانه بر روی سایت اتاق بازرگانی ایران نصب شده است اما امور مربوطه با همکاری 3 اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون انجام خواهد شد.

مدیر مرکز آمار اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تا انتهای سال نتایج  این سامانه ارائه می‌شود، گفت: هر سه ماه باید اطلاعات مربوط به محیط کسب و کار فعالین اقتصادی کشور در این سامانه قرار گیرد و باید در نظر داشت که این اطلاعات آماری رسمی برای کشور به حساب می‌آید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سامانه-پایش-محیط-کسب-و-کار-رونمایی-شد.bos