شماره: 282426 تاریخ : 1396/05/11-01:53:45

قائم مقام وزیر راه:

سالانه 220 هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم واگذار شد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در چهار سال گذشته، با تمام هجمه های منفی علیه دولت، 880هزار واحد مسکن مهر معادل سالانه 220هزار واحد به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،احمد اصغری مهرآبادی روز چهارشنبه در هفتمین آیین رسمی بهره برداری از مسکن مهر استان یزد افزود: مجموع واحدهای مسکن مهر کشور 2 میلیون و 200هزار واحد بوده که ساخت یک میلیون و950 هزار واحد به اتمام رسیده و یک میلیون و 835 واحد افتتاح شده است. 

وی افزود: 85 تا 90هزار واحد نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد و 110هزار واحد نیز معارض داشته یا بدون متقاضی است و حدود 36 هزار واحد نیز دارای مشکلات حقوقی و قضایی است. 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در همه آیتم های این طرح پیشتاز بوده ادامه داد: در این دولت در حالی 880 هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده که این میانگین در دولت های گذشته 680 هزار واحد بوده است. 


100هزار میلیارد تومان هزینه مسکن مهر / تکمیل مسکن مهر 10 استان دیگر تا آبان ماه 

اصغری مهرآبادی تصریح کرد: دولت برای اتمام طرح‌های مسکن مهر در مجموع 50هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته که اگر با آورده های متقاضیان و صاحبان آن جمع زده شود حدود 100هزار میلیارد تومان خواهد شد. 
وی با بیان اینکه مشکلات این طرح بزرگ با این میزان بودجه، همیشه مورد تأکید ریاست جمهوری و معاون اول بوده خاطرنشان کرد: بر همین مبنا دکتر جهانگیری تاکید کرده بود بعد از حقوق و مزایای کارکنان ، تکمیل و رفع مشکلات مسکن مهر پیگیری شود. 
این مسئول، یزد را دومین استان در تکمیل طرح مسکن مهر بعد از زنجان اعلام کرد و گفت: از هفته دولت تا پایان آبان ماه جاری نیز پایان مسکن مهر را در 10 استان دیگر جشن خواهیم گرفت و برای بقیه استان ها نیز بعدا برنامه ریزی می شود. 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اظهار امیدواری برای تکمیل این طرح ها از دهه فجر تا پایان سال از دستگاه ها خواست برای حل مشکلات بیمه ای ، پایان کار واحدها و اقساطی کردن تسهیلات، همکاری لازم را داشته باشند. 
وی در عین حال از مساعدت و همکاری دولت تدبیر و امید در فراهم کردن زمین و امکانات چهار میلیون واحد مسکن شهری خبر داد و افزود: اگر سرانه جمعیت خانوارها را سه نفر در نظر بگیریم با تکمیل این طرح ها 12 میلیون ایرانی صاحبخانه شده و از این موهبت برخوردار می شوند. 


مسکن مهر استان یزد دارای کیفی ترین و زیباترین واحدهای کشور 
اصغری مهرآبادی درباره مسکن مهر استان یزد هم گفت: امروز و در آیین جشن پایانی این واحدها که کیفی ترین و زیباترین واحدهای کشور است باید از همه دست اندرکاران مسکن مهر تشکر کنیم. 
وی از مهمترین ویژگی های مسکن مهر یزد را مکان یابی مناسب و کیفیت بالای آنها اعلام کرد و ادامه داد: تنها 2 پروژه مسکن مهر یزد شامل 256واحد دارای مشکلات حقوقی و قضایی است که در حال پیگیری می باشد. 
وی تأکید کرد: مسکن مهر استان یزد کمترین مشکل را در کشور داشته و با توجه به همراهی مطلوب استاندار و معاون عمرانی، مشکلات اندکی که بوده نیز برطرف شده است. 

در پایان این مراسم کلید یک واحد مسکن مهر به طلبه ای جوان و خانواده اش تحویل و از دست اندرکاران طرح 22هزار واحدی مسکن مهر استان نیز تقدیر شد. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سالانه-220-هزار-واحد-مسکن-مهر-در-دولت-یازدهم-واگذار-شد.bos