شماره: 433354 تاریخ : 1397/09/21-02:46:24

مدیرکل بهره برداری و نگهداری ایستگاه های زمینی:

سازمان فضایی ایران برای بهره برداری از ایستگاه اخذ داده های ماهواره ای به بخش خصوصی مجوز می دهد

مدیرکل بهره برداری و نگهداری ایستگاه های زمینی سازمان فضایی ایران با توجه به رویکرد کشورهای پیشرو در صنعت فضایی ایران، گفت: این کشورها به دنبال واگذاری بخش احداث ایستگاه های ماهواره ای به بخش خصوصی بوده و در این مسیر سرمایه گذاران می توانند با اپراتور اصلی ماهواره در ارتباط با احداث ایستگاه مذاکره داشته باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا نعیمی مدیرکل بهره برداری و نگهداری ایستگاه های زمینی سازمان فضایی ایران درباره واگذاری احداث ایستگاه های ماهواره ای به بخش خصوصی، گفت: در سال های اخیر، سازمان فضایی ایران با توجه به رویکرد کشورهای پیشرو در حوزه صنعت فضایی، به دنبال واگذاری بخش احداث ایستگاه های ماهواره ای به بخش خصوصی بوده است و در این مسیر سرمایه گذاران می توانند با اپراتور اصلی ماهواره در ارتباط با احداث ایستگاه مذاکره داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر بخش خصوصی خواستار احداث ایستگاه در داخل کشور باشد که توانمندی های لازم  در این زمینه وجود دارد و اگر ایستگاه را از خارج کشور وارد می کند و محلی را انتخاب کرده است، سازمان فضایی آماده ارائه مجوزهای لازم است.
نعیمی اشاره کرد: شرکت های خصوصی بر اساس قراردادی که با اپراتور یا اپراتورهای ماهواره ای منعقد می کنند، تصاویر را دریافت کرده و از طریق فروش تصاویر و یا از طریق خدمات ارزش افزوده ای که روی تصاویر به شکل سیستم یا سرویس به مشتریان نهایی ارائه می دهند، می توانند کسب درآمد داشته باشند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سازمان-فضایی-ایران-برای-بهره-برداری-از-ایستگاه-اخذ-داده-های-ماهواره-ای-به-بخش-خصوصی-مجوز-می-دهد.bos