شماره: 353532 تاریخ : 1397/05/13-01:04:32

سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران حافظ منابع طبیعی و حامی محیط زیست

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایلام در جلسه با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران حافظ منابع طبیعی و حامی محیط زیست است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی ، مرتضی دارایی بیان داشت: در راستای امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، جلسه ای با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و معاونین ایشان برگزار شد.

دارایی با بیان اینکه طبیعت و محیط زیست، موهبتی خدادادی است و آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر می گذارد و پی آمدهای زیان باری را در بر خواهد داشت، افزود: متاسفانه تفکری وجود دارد که صنعت را در مقابل منابع طبیعی قرار می دهد در حالیکه چنین نیست، صنعت سبز و تولید پاک به همه نشان داده که این دو در کنار هم هستند نه در مقابل یکدیگر.

وی ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان متولی صنایع کوچک و شهرک ها و نواحی صنعتی در کشور با تعریف جایگاه حقوقی در ساختار سازمانی خو، احداث تصفیه خانه های فاضلاب، توسعه فضای سبز و انجام مطالعات زیست محیطی اهتمام ویژه خود را بر حفظ منابع طبیعی  قرار داده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایلام، بررسی مشکلات تصفیه خانه،پسماند و پسآب واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی، ارائه راهکارهای مناسب در خصوص واحدهای آلاینده، اجرای قانون هوای پاک و ارزیابی محیط زیستی، تغییر کاربری، برگزاری جلسات مشترک شرکت شهرکهای صنعتی و سازمان محیط زیست استان با حضور مدیران واحدهای تولیدی، حضور در تورهای صنعتی و ... از مهمترین مصوبات این جلسه عنوان کرد.

دارایی با اشاره به رویکرد حفظ محیط زیست و کمک به کاهش آلایندگی های زیست محیطی در شرکت شهرکهای صنعتی ایلام، افزود: در راستای افزایش و ارتقاء سطح زیست محیطی شهرک های صنعتی استان ، مدیریت HSEEبهداشت و محیط زیست این شرکت طبق برنامه ریزی های انجام شده، حضور میدانی و بازدیدهای دوره ای از واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی را در دستور کار دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سازمان-صنایع-کوچک-و-شهرکهای-صنعتی-ایران-حافظ-منابع-طبیعی-و-حامی-محیط-زیست.bos