شماره: 451371 تاریخ : 1397/12/21-04:20:38

سازمان تامین اجتماعی تعامل با کارفرمایان را به صورت مستمر ادامه می دهد

همایش تامین اجتماعی و کارفرمایان و جشنواره تجلیل از چهره های برتر حوزه کارآفرینی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از کارفرمایان و فعالان اقتصادی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل فرهنگی کارفرمایان و سازمان ها، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی و مدیرکل تامین اجتماعی استان در یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های تامین اجتماعی در این مراسم گفت: سیاست های کلان نظام تامین اجتماعی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است و در صورت تصویب، بخش مهمی از مشکلات برطرف خواهد شد.

رضا معینی اظهار داشت: راه عبور از مشکلات در حوزه تولید و اشتغال، اعتماد به بخش خصوصی است که در بسیاری از موارد موفق عمل می کند. 

وی گفت: تامین اجتماعی یک سازمان مستقل و غیر دولتی است و دو برابر یارانه دولت هزینه می کند . هر چه وضعیت اشتغال بهتر باشد، حال تامین اجتماعی هم خوب است.

مدیرکل فرهنگی کارفرمایان و سازمان های تامین اجتماعی افزود: تامین اجتماعی بدون کارگر و کارفرما معنا ندارد و اگر کشوری بخواهد پویا باشد ، باید کارآفرینان آن پویا و فعال باشند.

وی گفت: 95 درصد کارفرمایان ما با وجود سرایط سخت اقتصادی به تکالیف قانونی خود در برابر نیروی کار عمل می کنند که این عمل شایسته تقدیر است.

معینی تصریح کرد: با نشست هایی که هر ماه با تشکل‌های کارفرمایی برگزار می شود ، مشکلات آنها احصا و دسته بندی و بسیاری از آنها برطرف شده است. برای رفع دغدغه‌های کارفرمایان، سازمان تامین اجتماعی این تعامل ها را به صورت مستمر ادامه می دهد.

وی افزود: در راستای کم شدن مشکلات کارفرمایان، سازمان تامین اجتماعی با همه پیچیدگی های قانونی، شورای تنقیح و روان سازی بخشنامه ها و دستورالعمل ها را تشکیل داد و بخشنامه ها با حضور کارفرمایان بازنگری شد.

وی اظهار داشت: از سال آینده سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد به صورت رایگان به کارفرمایان مشاوره کارگاهی بدهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش گفت: صاحبان اصلی تامین اجتماعی، کارفرمایان هستند و این سازمان با کمک کارفرمایان از اشتغال و نیروی کار حمایت  و در جهت رشد تولید و اقتصاد کشور حرکت می کند.

عباس نورمحمدی گفت: حدود 43 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و ضرورت دارد منابع مالی که بخش اعظم آن حق بیمه هاست، بموقع تامین شود تا سازمان بتواند به تعهدات خود در مقابل بیمه شدگان عمل و خدمات بیمه ای و درمانی را به آنان ارایه کند.

وی افزود: بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان در سه سال متوالی نشانه حمایت سازمان از بخش خصوصی و کارفرمایان و داشتن عزم جدی برای رونق تولید و کسب و کار است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این همایش گفت : تامین اجتماعی و بخش خصوصی، شرکای اجتماعی هستند.

جبار کیانی پور افزود : بیش از سه میلیون بازنشستگی خارج از موعد، فشار زیادی بر تامین اجتماعی وارد کرده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد؛ بنابراین همه باید مدارا کنیم و دست به دست هم بدهیم تا مشکلات و آسیب ها کمتر شود.

مهندس عزیز فیلی گفت: در شرایط کنونی تامین اجتماعی هم مشکلاتی دارد که باید حمایت شود تا بتواند از عهده تعهدات سنگین خود برآید.

در پایان این همایش، چهار چهره برتر حوزه کارفرمایی استان معرفی و از آنان تقدیر شد. مریم دیباجی مدیر شرکت طبیعت زنده، حمید شکرانی مدیر شرکت سپاهان موکت ، نصرت اله رئیس زاده مدیر شرکت نماسازان مروارید و غلامحسین رضایی مدیر کارخانه آرد مارون ، کارفرمایانی بودند که در این همایش از آنان تقدیر به عمل آمد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سازمان-تامین-اجتماعی-تعامل-با-کارفرمایان-را-به-صورت-مستمر-ادامه-می-دهد.bos