شماره: 249878 تاریخ : 1395/09/05-01:18:13

سازمان تامین اجتماعی با تجمیع بیمه ها مخالف است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، گفت: این سازمان با تجمیع بیمه ها مخالف است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر علی محمد همتی در دومین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت که با محوریت سند ملی دیابت برگزار شد، افزود: دیابت به سرعت در جامعه ایران رو به افزایش است و بیش از 50 درصد این بیماران هنوز ناشناخته هستند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی همواره در راستای پیشگیری از بیماری ها حرکت کرده و نگرش پیشگیرانه داشته است.

همتی درباره همکاری سازمان تامین اجتماعی در اجرای طرح تحول سلامت افزود: با وجود آنکه در حوزه سلامت پایداری منابع وجود ندارد و بیشتر به مصارف و تعرفه ها توجه می شود تا منابع، اما سازمان تامین اجتماعی همواره در اجرای این طرح در کنار وزارت بهداشت بوده و با همه توانش به این طرح کمک کرده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در اجرای طرح تحول سلامت برآوردهای دقیق مالی وجود نداشت و بسیاری از بودجه های پیش بینی شده از جمله یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد هدفمندی یارانه ها به طور کامل محقق نشد.

همتی درباره تجمیع بیمه‌ها نیز گفت: قطعا سازمان تامین اجتماعی با این پیشنهاد مخالف است به خصوص اینکه در قانون برنامه توسعه پنجم سازمان تامین اجتماعی از تجمیع بیمه‌ها مستثنی شده بود و در تدوین برنامه ششم نیز نمایندگان مجلس با تجمیع بیمه‌ها مخالفت کردند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی مطابق قانون سهم 9 بیست و هفتم از حق بیمه کارگران را برای سلامت و درمان آنها هزینه کرده است و مسئولیت خود را در این حوزه به طور کامل انجام داده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی درباره سهامدار بودن این سازمان در شرکت دخانیات نیز گفت: این موضوع سخنی است که از سر بی اخلاقی در برخی از رسانه ها مطرح می‌شود و سازمان تامین اجتماعی سهامدار شرکت دخانیات نیست.

وی افزود: یکی از شرکت های تابعه سازمان بازنشستگی کشوری سهامدار شرکت دخانیات است که در یک مقطع زمانی محدود به مدت 6 ماه مسئولیت اداره این شرکت را به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و بعد از آن نیز به جایگاه اولیه خود بازگشت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سازمان-تامین-اجتماعی-با-تجمیع-بیمه-ها-مخالف-است.bos