شماره: 452977 تاریخ : 1398/01/25-04:51:39

ساز و کارهای تخصیص و جابه‌جایی اعتبارات و توجه دقیق به ضوابط فنی در مناطق سیل‌زده بررسی شد

جلسه بررسی ساز و کارهای تعیین و براورد خسارت وارد شده و نحوه تأمین مالی برای بازسازی به مناطق سیل‌زده کشور به ریاست دکتر حمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور و با شرکت معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: در این جلسه در مورد دو موضوع بررسی و تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد. موضوع نخست تفاهم معاونت امور زیربنایی و تولیدی این سازمان با ستاد مدیریت بحران کشور در مورد ضوابط فنی برآورد خسارات در مناطق سیل‌زده است و موضوع دیگر بررسی ساز و کار لازم مالی و اعتباری برای حمایت از بازسازی و کمک به جبران خسارات وارده است. 

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌ مواد 10 و 12 قانون مدیریت بحران، استفاده از سازوکار جابجایی اعتبارات عمرانی و تضمین سود تسهیلات بانکی از جمله روش‌های تأمین مالی بازسازی است.
همچنین در این جلسه نحوه بهر‌ه‌مندی از کمک‌های نظام پولی و صنعت بیمه و جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین مورد بحث قرار گرفت و تقویت نظارت و ارایه راهکارهای مناسب برای پیشگیری و همکاری با نهادهای علمی دانشگاهی برای مدیریت بهینه مخاطرات طبیعی از جمله موضوعات مطروحه در این جلسه بود.
پورمحمدی در خاتمه تبدیل تهدید سیل به فرصتی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده را مورد تأکید قرار داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ساز-و-کارهای-تخصیص-و-جابه‌جایی-اعتبارات-و-توجه-دقیق-به-ضوابط-فنی-در-مناطق-سیل‌زده-بررسی-شد.bos