شماره: 265676 تاریخ : 1395/11/09-03:15:25

ساخت اولین ماهواره مخابراتی در دستور کار محققان کشور

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به واگذاری ساخت ماهواره «ناهید 2» به این پژوهشگاه گفت: ماهواره «ناهید 2» اولین ماهواره مخابراتی کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  دکتر حسن حدادپور روز شنبه، 9 بهمن ماه در مراسم امضای قرارداد واگذاری ماهواره «ناهید 2» با اشاره به برنامه‌های کشور در حوزه فضایی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه طراحی و ساخت ماهواره‌های ناهید 1 و 2 باید عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و پژوهشی در دستور کار مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌ها قرار داشت، اظهار کرد: در حال حاضر با توسعه‌ای که در تحقیقات فضایی انجام شده است، به سمت طراحی و ساخت ماهواره‌های عملیاتی حرکت کرده‌ایم.

حدادی‌پور با تاکید بر اینکه با ایجاد تجهیزات و تربیت متخصصان در کشور می‌توانیم در منظومه ماهواره‌ها قرار گیریم، خاطرنشان کرد: بر این اساس با امضای قراردادی ساخت ماهواره «ناهید 2» از سوی سازمان فضایی به پژوهشگاه فضایی واگذار شده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی با اشاره به ویژگی‌های ماهواره «ناهید 2» افزود: این ماهواره یک ماهواره کنترل سه محوره 10 درجه است که برای ایجاد ارتباطات مخابراتی طراحی و ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهواره «ناهید 2» اولین ماهواره مخابراتی کشور است، تاکید کرد: بهره‌برداری از این ماهواره دسترسی ما به مخابرات ماهواره‌ای را تسهیل می‌کند.

حدادی‌پور با تاکید بر اینکه این ماهواره مجهز به پنل خورشیدی بازشونده است، تاکید کرد: این ماهواره ارتباطات تلفنی محدودی را ایجاد می‌کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ساخت-اولین-ماهواره-مخابراتی-در-دستور-کار-محققان-کشور.bos