شماره: 489842 تاریخ : 1398/05/31-05:48:44

زائران اربعین پس از بازگشایی رسمی مرز خسروی عازم عراق می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: پس از آیین بازگشایی رسمی مرز خسروی در هشتم شهریور ماه، اولین کاروان زائران عتبات عالیات از این مرز عازم عتبات عالیات خواهند شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حامد دارابی افزود: طی اعلام و دستور رییس سازمان حج و زیارت کشور در صورت بازگشایی رسمی مرز خسروی، بلافاصله بعد از 24 ساعت آمادگی داریم زائران کربلای معلی را از این مرز به زیارت عتبات عالیات بفرستیم.

وی گفت: در همین راستا از پنجم شهریور ماه دفتر نمایندگی حج و زیارت استان و شرکت شمسا در مرز خسروی مستقر و دفتر راه اندازی خواهند کرد.

دارابی افزود: کلیه اقدام ها در آنسوی مرز توسط دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق و شرکت شمسا که متولی اعزام های عتبات عالیات است انجام شده و زمینه برای اعزام کاروان ها از همین مرز فراهم است.
قرار است از مرز خسروی امسال بیش از یک میلیون نفر عازم مراسم اربعین شوند.

در سال 97 حدود 2 میلیون زائر از ایران در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که 61 درصد آنان از مرز مهران، 22 درصد از شلمچه، 13 درصد از چذابه و چهار درصد هم به صورت هوایی وارد عراق شدند.

از این تعداد بیش از 700 هزار زائر از مسیر کرمانشاه راهی مرز مهران سپس عراق شدند و حدود 800 هزار زائر هم در مسیر بازگشت از کرمانشاه تردد کردند.

انتظار می رود با باز شدن خسروی بسیاری از این زائران از رفتن به مرزهای مهران، چذابه و شلمچه منصرف شوند زیرا کرمانشاه نزدیکترین نقطه به کربلاست و زیرساخت‌های ارتباطی آن (فرودگاه، قطار و بزرگراه کربلا) هم تکمیل است.

خسروی تا بغداد پایتخت عراق 187، کربلا 293، کاظمین 203، سامرا 220 و نجف 362 کیلومتر فاصله دارد در حالی که فاصله مهران، چذابه و شلمچه تا کربلا به ترتیب 300، 458 و 552 کیلومتر است.

آئین معنوی راهپیمایی اربعین حسینی امسال از اواسط مهر ماه آغاز و در روز 28 مهر (اربعین) به اوج می رسد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان، 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/زایران-اربعین-پس-از-بازگشایی-رسمی-مرز-خسروی-عازم-عراق-می‌شوند.bos