شماره: 354818 تاریخ : 1397/05/30-04:15:32

رییس سازمان جنگل ها با استاندار قزوین تفاهم نامه همکاری امضاء کرد

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور پیش از ظهر امروز با استاندار استان قزوین درباره همکاری های مشترک در زمینه اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در استان قزوین تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، بر اساس این تفاهم نامه همکاری با مشارکت استانداری قزوین مبلغ 35 میلیارد تومان به  توسعه و گسترش پروژه های آبخیزداری استان اختصاص داده شد.

عبدالمحمد زاهدی در دیدار رییس سازمان جنگل ها گفت: فعالیت های آبخیزداری نقش موثری در توسعه پایدار کشاورزی در استان قزوین دارد و مدیریت درست در حوزه های آبخیزداری باعث می شود که تهدیدات سیل به یک فرصت تبدیل شده و منجر به حفظ پوشش گیاهی و آب و خاک شود.

استاندار قزوین حفاظت از منابع طبیعی را یک وظیفه عمومی دانست و گفت: کارکردهای زیست محیطی منابع طبیعی بویژه جنگل ها و مراتع اقتضاء می کند که همه نسبت به حفظ آن احساس مسئولیت کنند.

در ادامه رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امنیت غذایی و سلامت مردم، وابسته به آب، خاک و پوشش گیاهی است و اقدامات آبخیزداری منجر به استحصال آب، کاهش تبخیر، کنترل سیل و نجات جان و مال مردم است.

به گفته آقایی با اقدامات آبخیزداری سالانه بطور متوسط هزار متر مکعب آب در هکتار وارد آبخوان ها می شود.

خلیل آقایی همچنین وانمود کرد: عملیات آبخیزداری بسیار کم هزینه و ارزان است و با کمترین تغییر در نظام طبیعی، بیشترین منفعت را برای تمام ساکنین و بهره برداران یک حوزه  فراهم می کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رییس-سازمان-جنگل-ها-با-استاندار-قزوین-تفاهم-نامه-همکاری-امضاء-کرد.bos