شماره: 281266 تاریخ : 1396/04/17-02:48:14

در همایش روز ملی صنعت و معدن

رئیس رسانه ملی: صنعتگران و کارآفرینان در قلب رسانه ملی جای دارند

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه باید قدر نیروهای ارزشمند فعال در بخش صنعت را دانست و از آن‌ها حمایت کرد، گفت:: صنعت گران و کارآفرینان در قلب رسانه ملی جای دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر علی عسکری در همایش روز ملی صنعت و معدن، افزود: بر این باوریم که با داشتن فعالان اقتصادی و صنعتی، اگر همه توانمندی‌های کشور را در قالب اقتصاد مقاومتی تجمیع کنیم، برغم تحریم‌ها و فشارهای دشمنان، کشور ما می‌تواند از جمله قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان شود.

رئیس رسانه ملی درباره راهبردهای صدا و سیما برای حمایت از تولید ملی و کالای داخلی، گفت:: یکی از اقدامات صدا و سیما، تصویر سازی زیبا از ملت، کشور و کالای ایرانی در نقاط مختلف جغرافیایی است و هم اکنون به ده زبان پخش برنامه داریم که از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقاط جهان را در بر می‌گیرد.
وی گفت: همه کسانی که راهبرد صادراتی دارند، راهبرد فرهنگی نیز دارند و تلاش می‌کنند تصویر ملت شان را زیبا جلوه دهند و در این زمینه نیز با شبکه‌های بین المللی می‌توان همکاری کرد و برای پیدا کردن بازار‌ها می‌توان از طریق کمیته مشترکی موضوع را پیگیری و از طریق رسانه‌ها از آن حمایت کرد.
علی عسکری افزود: کار دیگری که می‌توانیم انجام دهیم، انتشار رایگان تبلیغات صنعتگران و بنگاههایی است که اشتغال زیادی ایجاد کردند.
وی گفت:بسیاری از صنایع در این باره اعلام آمادگی کردند و هم اکنون تیزر 40 شرکت رایگان پخش می‌شود تا کمک کنیم اشتغال این شرکت‌ها پایدارتر شود و بتوانند محصولاتشان را بفروش برسانند.
علی عسکری افزود: اقدام دیگر شبکه ایران کالا است که شبکه اختصاصی برای تبلیغ و فروش بنگاههای متوسط و کوچک ایجاد شده است که پخش آزمایشی آن شروع شده است.
رئیس رسانه ملی گفت:ما آماده هستیم که در تمام این زمینه‌ها با وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت همکاری کنیم و این اهداف و راهبردهای بزرگ را از طریق حمایت‌های رسانه‌ای به سرانجام برسانیم.
علی عسکری افزود: کارهای اجتماعی بزرگ، کار میدانی و حمایت رسانه‌ای می‌خواهد و ما در زمینه حمایت رسانه‌ای آمادگی کامل را داریم.
وی گفت: وظیفه خاص صدا و سیما فرهنگ سازی برای کار و اشتغال و همچنین خرید کالای ایرانی است که موجب اشتغال می‌شود.
علی عسکری افزود: علاوه بر این موارد حمایت از بازار‌ها و کسانی که متعهدند کالای ایرانی را بفروشند از دیگر وظایف رسانه ملی است و ما آمادگی داریم که وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرستی را به ما اعلام کند تا بتوانیم از صنایع در این باره حمایت کنیم.
وی گفت: همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری جشنواره‌ها و معرفی برترین افراد و بنگاه‌ها، برترین چهره‌های صنعتی و صادر کنندگان و فرهنگ سازی در این باره از دیگر موضوعات مورد توجه است.
رئیس رسانه ملی با بیان اینکه آماده ایم برای محصولات ایرانی کار نشان سازی (برندینگ و برندسازی) کنیم، گفت: نیروهای قوی صنعت گر، پهلوانان میدان سازندگی کشور هستند.
دکتر علی عسکری افزود: نیروهای صنعتگر، خلاق‌ترین، وزین‌ترین، خدوم‌ترین و سازنده‌ترین نیروهای کشور هستند که با این ویژگی‌ها نقش آن‌ها در توسعه اقتصادی کشور با اهمیت وتعیین کننده است.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه معمولا فعالان صنعتی کشور دانش آموختگان نخبه و هوشمند دانشگاههای معتبر کشور هستند که وارد میدان صنعت می‌شوند، افزود: این افراد بنگاههای صنعتی و اقتصادی ارزشمندی را راه اندازی می‌کنند که حیات صنعتی ما متکی به آنان است.
علی عسکری خاطر نشان کرد: مدیریت و اداره بنگاههای بزرگ و کوچک یک هنر تمام عیار است که احتیاج به مدیریت برجسته، هوشمندانه و هنرمندانه دارد.
رئیس رسانه ملی همچنین با تاکید بر اهمیت بالای توجه به بازار به عنوان شریان حیاتی اقتصاد کشور، تصریح کرد: حفاظت و صیانت از بازار وظیفه دولت هاست.
دکتر علی عسکری تاکید کرد: تحویل دادن بازار ملی به خارجی‌ها، تحویل بخش حیاتی اقتصاد به خارجی هاست که نتیجه آن اضمحلال صنعت و اقتصاد کشور است.
وی با اشاره به موضوع قاچاق کالا و ارائه آمار و ارقام در این باره، گفت: با شکل گرفتن قاچاق در یک کشور، امکان برنامه ریزی در صنعت سلب می‌شود و صنعت را تا مرز سقوط پیش می‌برد و موجب از بین رفتن آرامش و امنیت صنایع می‌شود.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به رهنمودهای موکد رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت مبارزه با قاچاق کالا، افزود: ایشان فرمودند: جلوی قاچاق را بگیرید و آتش بزنید و این جمله بسیار سختی است، اما مدیران ما حق این مطلب را ادا نکردند.

دکتر علی عسکری تاکید کرد: قاچاق باید در کشور قطع شود تا بنگاههای ما مصون بمانند.
وی با بیان اینکه اگر از بازار ملی صیانت شد تولید ملی و اشتغال نیز صیانت خواهد شد، افزود: نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و اشتیاق هایی در خصوص صنعت وجود دارد و ما مشتاقیم که جریان ویران گر قاچاق در کشور قطع شود، واردات بی رویه کالا قطع و منطقی و معقول شود، کالای ساخت ایران رشد روز افزونی پیدا کند و خرید آن نیز در کشور ایجاد شود و همچنین هر روز توانایی تولیدی و رقابتی ملت ایران افزایش یابد و حجم صادرات غیر نفتی نیز افزایش یابد.
دکتر علی عسکری با تاکید بر اینکه مشتاقیم در کشور شغل پایدار ایجاد شود، گفت:باید تعریفی از شغل پایدار داشته باشیم تا جوانان تحصیلکرده شغل پایدار داشته باشند.
رئیس رسانه ملی حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان را از راهبردهای رسانه ملی برشمرد و افزود: تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط در کشور ما نامفهوم و نامرتب است و باید تلاش کنیم که تامین منابع مالی آن‌ها معقول و مرتب شود و این موضوع باعث ورود توده‌های انبوه فناوران و صنعتگران به بازار کار خواهد شد.
وی گفت: مشتاقیم که فساد اداری از بین برود و بنگاه‌ها آسان‌تر و بهتر فعالیت داشته باشند.
دکتر علی عسکری افزود: تناقض (پارادوکس) نفت و اشتغال باید مورد توجه دولتمردان و همگان قرار گیرد، زیرا اگر دوباره فروش نفت ما زیاد شود نگرانیم که این در آمد نفتی باعت کاهش تولید ملی و اشتغال در کشور شود.

همکاری رسانه با صنعت و معدن کشور بسیار موثر است
 رئیس رسانه ملی گفت: همکاری رسانه ملی با صنعت و معدن کشور بسیار می تواند موثر باشد.
 علی عسکری در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن با اشاره به ضرورت همکاری رسانه با بخش صنعت و معدن کشور گفت: در حال حاضر برای برند سازی کالای ایران و فروش بیشتر در بازار، تولید کننده باید بتواند با محصولات خارجی رقابت کند.
 
وی افزود: برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط ابتکار جدیدی در صدا و سیما ایجاد شده است.
 علی عسکری به راه اندازی شبکه ایران کالا اشاره کرد و آن را دنیایی جدید و ظرفیت فوق العاده برای کمک به صنایع کوچک و متوسط دانست.
 
رئیس رسانه ملی گفت: من اعلام کردم صدا و سیما یک رسانه توسعه محور و پیشرفت مدار است و ما فقط به سرگرمی و تولید فیلم و سریال نمی پردازیم بلکه باید بار توسعه و پیشرفت کشور را تحمل کنیم.
 
علی عسکری  افزود: اگر یک تقسیم کار درستی بین حوزه های اجرایی، علمی، صنعتی، فنی و حوزه رسانه انجام شود به طور جدی می تواند به توسعه کشور کمک کند.
 
وی گفت: این اقدام بزرگ یک لایه اجرایی و یک لایه رسانه ای دارد ما لایه رسانه ای را اگر خوب انجام ندهیم ممکن است لایه اجرایی هم خوب انجام نشود.
 
رئیس رسانه ملی افزود: این همکاری یک اثر مضاعف می تواند داشته باشد و در رشد و پیشرفت کشور هم افزایی ایجاد کند.
 
علی عسکری گفت: به همین دلیل وقتی آقای وزیر از من دعوت کردند که در مراسم روز ملی صنعت حضور یابم، بنده استقبال کردم.
 
وی گفت: ان شاءالله در جهت حمایت از صنعتگران و تلاشگران عرصه تولید ملی و اشتغال یک نقطه عطفی ایجاد خواهد شد.
 
رئیس رسانه ملی افزود: امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است یعنی سال، سال صنعتگران است یعنی کسانی که تولید می کنند و اشتغال ایجاد می کنند ان شاءالله با همکاری همدیگر بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رییس-رسانه-ملی-صنعتگران-و-کارافرینان-در-قلب-رسانه-ملی-جای-دارند.bos