شماره: 410862 تاریخ : 1397/08/13-05:42:14

در حاشیه همایش تخصصی پدافند غیرعامل با رویکرد حمل و نقل دریایی انجام شد؛

رونمایی از مطالعات تفصیلی مدیریت بحران در بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره)

مطالعات تفصیلی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره) که در 7 فاز توسط دانشگاه مالک اشتر به انجام رسید، در حاشیه گردهمایی تخصصی پدافند غیرعامل با رویکرد حمل و نقل دریایی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، پروژه مطالعات مدیریت بحران در دو بندر مهم و استراتژیک امام خمینی در استان خوزستان ( به عنوان بندر هاب کالاهای اساسی) و بندر شهید رجایی در هرمزگان ( به عنوان بندر هاب کالاهای کانتینری ) از اردیبهشت سال 96 توسط اداره کل مدیریت بحران ، پدافند غیرعامل و HSE کلید خورد و سرانجام در پایان مهرماه سال جاری با انجام اصلاحات ، طی مراسمی در سازمان بنادر معرفی شد.

بر اساس این گزارش، این مطالعات با اهداف « تهدید شناسی » ؛ « کاهش آسیب پذیری»  و « ارائه راهکار و روش ها» در دست تدوین قرار گرفت و با عملیاتی شدن این طرح دانشگاهی ، راه برای انجام مطالعات پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در سایر بنادر تجاری کشور گشوده شده است.
 
برپایه این گزارش، تهیه و تنظیم سند بالا دستی و نقشه راه جهت بندر هدف با رویکرد پایداری ملی و مدیریت بحران ؛ تهدید شناسی بندر هدف با رویکرد احصا و آنالیز تهدیدات انسان ساز و مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی و کاهش آسیب پذیری و استمرار فعالیت بندر در مواجه با بحران ها ، از جمله اهداف این مطالعات محسوب می شود.
 
از دیگر اهداف این پروژه دانشگاهی در حوزه پدافند غیرعامل بندری ، می توان به ارزیابی ریسک پذیری اجزا و المان های موجود در زنجیره عملکرد اصلی بندر و ارائه راهکار و روشهای ارتقا و بهسازی اجزا و المان ها در فرایند اصلی عملکرد بندر و تعیین اولویت بندی آن اشاره کرد. 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رونمایی-از-مطالعات-تفصیلی-مدیریت-بحران-در-بنادر-شهید-رجایی-و-امام-خمینی-ره.bos