شماره: 282444 تاریخ : 1396/05/11-04:44:18

با حضور وزیر ارتباطات صورت گرفت؛

رونمایی از مرکز داده شماره دو دولت و کارپوشه ایرانیان

مرکز داده شماره دو دولت و کارپوشه ایرانیان به منظور استقرار دولت الکترونیک رونمایی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مراسم رونمایی از مرکز داده شماره دو دولت و کارپوشه ایرانیان،  با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،   امروز چهارشنبه 11 مرداد، در مرکز تجزیه مبادلات پست برگزار شد.

ایجاد ارتباطی پایدار، دائمی و امن بین دولت و مردم و دولت و کسب و کارها در بستر الکترونیکی، نیازمند ایجاد یک کانال با بستری امن، قابل دسترس از هرجا، یکپارچه و استنادپذیر است.

این مسیر فراهم‌کننده تحویل خروجی خدمت به مردم است. بدین منظور سامانه ای تحت عنوان کار پوشه ملی ایرانیان طرح ریزی و پیاده سازی شده است. در این سامانه هر یک از مردم و کسب و کارها دارای یک کار پوشه‌ای الکترونیکی تحت عنوان ایران پوشه بوده و همه اقلام تحویل گرفتنی الکترونیکی خود شامل اعلان ها و ابلاغیه های دولتی و مکاتبات از تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی را به صورت یکپارچه و اختصاصی دریافت کرده است و از هرجایی بدان دسترسی خواهند داشت. ‌

این بستر واحد و تجمیع شده صرفه جویی بسیار زیادی را در جهت حذف هزینه های سربار دستگاه ها جهت ارسال اعلان و ابلاغیه ها و همچنین کاهش ترافیک تبادل و گردش اطلاعات مورد نیاز از شبکه داخلی دستگاه ها و نهادهای عمومی را در بردارد.

از دیگر خصیصه‌های بر جسته این بستر می توان به کاهش مراجعه حضوری مردم به دستگاه های اجرایی/ نهادهای عمومی، تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع و تجمیع تمام اعلانات و مکاتبات دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی به اشخاص در سامانه‌ای واحد اشاره کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رونمایی-از-مرکز-داده-شماره-دو-دولت-و-کارپوشه-ایرانیان.bos