شماره: 306702 تاریخ : 1396/07/25-11:29:31

در دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با همتای الجزایری تاکید شد:

روابط ایران و الجزایر توسعه می یابد

در دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با همتای الجزایری خود، بر تعمیق همکاری های دو طرف تاکید شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در این دیدار که در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی صورت گرفت، در خصوص  موضوعات مورد علاقه طرفین بحث و بررسی صورت گرفت.

بنابراین گزارش، عبدالرحمان رائویا وزیر دارایی الجزایر طی سخنانی در این دیدار، با بیان اینکه تعدادی شرکتهای ایرانی در الجزایر فعال هستند، اظهار داشت: الجزایر آمادگی پذیرش و فراهم آوردن بستر حضور بیشتر شرکتهای ایرانی را دارا است.
طرف الجزایری همچنین ابراز امیدواری نمود، در اوایال سال آتی میلادی به ایران سفر کرده و پیشرفتهای ایران را از نزدیک مشاهده نماید.
این گزارش حاکی است، "مسعود کرباسیان" وزیر اقتصاد کشورمان نیز طی سخنانی، ضمن تبیین وضعیت اقتصادی کشور به نقش ایران در امنیت منطقه و  آمادگی همکاری با کلیه کشورها از جمله کشورهای همسایه و مسلمان پرداخت.
 وی با اشاره به اینکه الجزایر در گروه کشوری ایران در بانک جهانی قرار دارد بر لزوم همکاری تنگاتنگ و عمیقتر  در این گروه  تاکید نمود و هماهنگی دو گروه کشوری در بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تاکید کرد.
در این دیدار، طرفین بر لزوم حمایت از یکدیگر در مجامع بین المللی و در حوزه های مختلف تاکید نمودند. 
در این گزارش می خوانیم: در این دیدار مدیر اجرایی گروه کشوری ایران که الجزایری است نیز حضور داشت و  مقرر شد همکاری های خود را تعمیق کرده و به نحو مناسبی با نماینده کشورمان همکاری نماید و این موضوع را وزیر الجزایری نیز تاکید نمود .
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/روابط-ایران-و-الجزایر-توسعه-می-یابد.bos