شماره: 488151 تاریخ : 1398/05/01-10:21:31

خادمی:

رفع معارض‌های آزادراه همت – کرج به 25 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: رفع معارض‌های آزادراه همت–کرج به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، در مراسم بازدید از آزادراه همت – کرج با بیان اینکه دو هزار و 217 کیلومتر آزادراه در کشور زیر بار ترافیک است، گفت: 5 هزار کیلومتر آزادراه در دست احداث داریم و هزار و 116 کیلومتر آزادراه نیز در حال ساخت است و پیش بینی می‌شود طی امسال و سال آینده، 7 پروژه آزادراهی بزرگ در کشور به بهره‌برداری برسد.

وی مجموع آزادراه‌های اعلام شده را 586 کیلومتر دانست و گفت: با افتتاح این میزان آزادراه طی دو سال آینده 26 درصد طول آزادراه‌های کشور افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در ادامه تصریح کرد: آزادراه خرم‌آباد به بروجرد به طول 67 کیلومتر 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قطعه شماره 4 آزادراه ارومیه به تبریز نیز تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

خادمی با اشاره به منطقه یک آزادراه تهران – شمال و پیشرفت فیزیکی 70 درصدی کنارگذر جنوبی تهران، ادامه داد: این کنارگذر به طول 158 کیلومتر بوده و سبب اتصال آبیک به چرمشهر می‌شود که با افتتاح آن گره ترافیکی استان تهران و البرز کاهش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به بهره برداری از کنارگذر شرقی اصفهان به طول 63 کیلومتر تا پایان سال، اظهار کرد: آزادراه اصفهان به شیراز با طول 224 کیلومتر یکی از بزرگ‌ترین آزادراه‌های کشور محسوب می‌شود که هم اکنون در حال احداث است.

وی تأکید کرد: دولت در مجموع 8 هزار و 100 میلیارد تومان در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرده است که با مجموع سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به بیش از 17 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

خادمی با اشاره به اینکه آزادراه همت – کرج با طول 14.6 کیلومتر و در 3 قطعه در حال ساخت است، گفت: قطعه اول این آزادراه با طول 5 و نیم کیلومتر ساخته شده بود که هم اکنون زیر بار ترافیک رفته، قطعه دوم با 4 و نیم کیلومتر در حال احداث است و قطعه سوم نیز به خروجی جاده چالوس متصل می‌شود.

وی از سهم 40 درصدی شهرداری در اجرای این پروژه خبر داد و ادامه داد: ترافیک این آزادراه باید به کنارگذر شمالی کرج و به آزادراه کرج – قزوین متصل شود که در نهایت این امر سبب کاهش ترافیک عبوری به سمت غرب می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اظهار کرد: این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و 15 درصد باقی مانده آن تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

با اشاره به هزینه 25 میلیارد تومانی معارض‌های موجود در این پروژه، گفت: 5 واحد مسکونی و 5 مرکز تفریحی و استراحتگاهی در این مسیر وجود دارد که باید به تملک دولت درآید تا این آزادراه تکمیل شود.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته پس از بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از آزادراه تهران – شمال و آزادراه همت – کرج به این پروژه ها، گفت: 300 میلیارد تومان به پروژه آزادراه تهران – شمال و 100 میلیارد تومان به آزادراه همت – کرج تخصیص داده شده است که این اعتبارات در قالب اسناد خزانه اسلامی قرار می‌گیرد.

خادمی با اشاره به تملک اراضی‌های آزادراه همت – کرج، گفت: برای تملک این اراضی باید پول نقد پرداخت شود و مردم حاضر به دریافت اسناد خزانه اسلامی نیستند.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در پایان به راه‌آهن شلمچه به بصره اشاره کرد و گفت: شرکت ساخت آماده آغاز عملیات اجرایی است، اما این منطقه یک منطقه جنگی است و باید عملیات پاکسازی در این منطقه صورت گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رفع-معارض‌های-ازادراه-همت-–-کرج-به-25-میلیارد-تومان-اعتبار-نیازمند-است.bos