شماره: 253057 تاریخ : 1395/10/08-09:33:20

رعایت حقوق مودیان و اخلاق مداری محور اصلی برنامه های سازمانی است

رئیس‏ کل سازمان امور مالیاتی کشور در جمع همکاران اداره ‏کل امور مالیاتی خوزستان گفت: رعایت حقوق مودیان و اخلاق مداری در کانون برنامه‏ های سازمانی قرار دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید کامل تقوی نژاد، روز سه شنبه هفتم دی ماه، در جمع مدیران و کارکنان اداره ‏کل امور مالیاتی خوزستان حضور یافت و مجموعه‏ ای از مباحث، انتظارات، دغدغه ها و اصول حرفه‏ای کار در دستگاه مالیاتی را بیان داشت. وی با اشاره به اینکه استان خوزستان از استان‏ های عزت مند و سرافراز این کشور است و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز افتخارات ارزشمندی را کسب نموده، بر ضرورت توجه هر چه تمامتر به این استان و رفع مشکلات اقتصادی فعالان اقتصادی آن تاکید کرد. 

رئیس ‏کل سازمان امور مالیاتی کشور، اداره ‏کل امور مالیاتی خوزستان را از ادارات موفق سازمان برشمرد که با بضاعت ناچیز همواره در تحقق اهداف سازمان موفق بوده و در طی سال‏های اخیر، اصلاحات اساسی در زیرساخت‏ های این اداره‏کل بوجود آمده است. 
تقوی نژاد، مهمترین نیاز جامعه امروز را ارزش‏های اخلاقی و انسانی و ارتقای جنبه معنوی در تمامی شئون زندگی برشمرد و گفت: اگر اصول اخلاقی در روابط اجتماعی و زندگی و کار حاکم گردد، بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی حل خواهد شد. وی تاکید کرد: لازمه توسعه همه جانبه در کشور این است که نسبت به سرنوشت هم حساس بوده و خیرخواه یکدیگر باشیم و احترام متقابل را سرلوحه تمامی روابط و اقدامات خود قرار دهیم. 
تقوی نژاد، ارتقای سلامت نظام اداری و اخلاق‏ مداری و خوش‏ برخوردی با مودیان را از ضروریات اجتناب‏ ناپذیر برای ایجاد تصویر مثبت و مطلوب از نظام مالیاتی در افکار عمومی برشمرده و گفت: در کنار این موارد، رعایت عدالت که در جای جای تعالیم و ارزش‏های اسلامی بدان تاکید شده، می‏ تواند به طور حتم ما را به سرمنزل مقصود برساند.
وی با بیان اینکه عملکرد سازمان به عملکرد تک تک کارکنان این سازمان بستگی دارد، اظهار داشت: گاه عملکرد نامناسب یک کارمند می‏ تواند جایگاه یک اداره‏ کل با صدها کارمند را زیر سوال ببرد و ما نباید بگذاریم دستگاه مالیاتی بابت خطای ناچیز افراد، این چنین هزینه‏ های گزافی را بپردازد.
رئیس‏ کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: زمانی ما می‏ توانیم بگوییم یک سازمان موفق هستیم که افکارعمومی و مردم از ما به نیکی و درستی یاد کنند و عموما نگرش و تلقی از فساد، از خود فساد بدتر و آسیب‏رسان تر است.
وی در ادامه، خواستار اعتماد‏آفرینی در جامعه و رعایت حقوق مودیان در کاملترین شکل خود شد و گفت: ما باید حقوق حقه دولت را با رعایت اصل مردم‏ مداری و اخلاق‏ مداری اخذ کنیم و بنا به فرمایش مولای متقیان، بیت ‏المال باید با رضایت مردم ستانده شود. 
گفتنی است پیش از سخنان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، تعدادی از روسای امور مالیاتی و کارکنان این اداره کل، مشکلات و تنگناهای خود در ارتباط با محیط کار و روندهای کاری خود را به استماع ایشان رساندند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رعایت-حقوق-مودیان-و-اخلاق-مداری-محور-اصلی-برنامه-های-سازمانی-است.bos