شماره: 265649 تاریخ : 1395/11/09-05:21:10

رطوبت بالا و غلظت گرد و غبار؛ عامل قطع دوباره برق اهواز/ تلاش تمامی واحدها برای وصل برق

شرکت توزیع نیروی برق اهواز اعلام کرد عامل قطع برق اهواز رطوبت و شدت گرد و غبار و چسبندگی آن بر روی تجهیزات شبکه بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، صبح روز گذشته پدیده گرد و غبار غلیظ به میزان 9985 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 67 برابر حد مجاز در استان خوزستان و به‌ویژه شهر اهواز رخ داد و هم‌زمان با آن شاهد وزش طوفانی با سرعت 60کیلومتر در ساعت همراه با بارش پراکنده باران در اهواز بودیم.

این بحران باعث شد تعداد 9 ایستگاه فوق توزیع و 6 دستگاه ترانسفورماتور در برخی ایستگاه‌ها از مدار خارج شوند و همچنین در این حادثه بیش از 300 فیدر فشار متوسط بی‌برق شد.

با توجه به اعلام قبلی استانداری خوزستان، ستاد بحران این شرکت تمام گروه‌های عملیاتی را وارد عمل کرده و تا ساعت 21 شب گذشته غالب مشکلات شبکه را رفع و وضعیت کل شبکه برق کلانشهر اهواز عادی شد. اما متاسفانه به دلیل شدت گرد و غبار و چسبندگی آن بر روی تجهیزات و تاسیسات شبکه، بامداد امروز به دلیل بالا رفتن میزان رطوبت در اثر مه و  شبنم، لایه‌های گرد و غبار غلیظ موجود بر روی تجهیزات مرطوب شده و باعث انتقال جریان و زمینه اتصال کوتاه و در نهایت قطع برق شد.

پس از بروز چنین پدیده‌ای گروه‌های امداد و پشتیبانی برق منطقه‌ای خوزستان با همکاری آتشنشانی و شهرداری اهواز وارد عمل شدند که طبق اعلام دیسپاچینگ مرکز تلاش می‌شود در اسرع وقت و تا عصر امروز ایستگاه‌ها وارد مدار شوند.

در حال حاضر بیش از 70 درصد از شبکه برق اهواز متاثر از این حادثه بی برق هستند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رطوبت-بالا-و-غلظت-گرد-و-غبار؛-عامل-قطع-دوباره-برق-اهواز-تلاش-تمامی-واحدها-برای-وصل-برق.bos