شماره: 421221 تاریخ : 1397/08/21-03:37:26

معاون سازمان صنعت آذربایجان شرقی اعلام کرد:

رصد روزانه قیمت‌کالاهای اساسی و موردنیار خانوارها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در 7 ماهه سال جاری ضمن انجام بیش از 132 هزار مورد بازرسی از بنگاههای اقتصادی نزدیک به 4 هزار فقره پرونده تخلف صنفی تشکیل شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، اسماعیل عطاپور ضمن تشریح اهمیت نظارت و بازرسی از بازار افزود: روزانه بیش از 100 قلم کالای اساسی و تاثیر گذار در سبد مصرفی خانواها از لحاظ قیمت و فراوانی رصد می شود .

وی همچنین با اشاره به اهمیت اعلام موجودی انبارها و سردخانه‌ها به سازمان صمت ادامه داد: عدم اجرای این کار به منزله تخلف احتکار محسوب می شود و با افرادی که بخواهند به هر طریقی نظم اقتصادی بازار و فضای کسب و کار را بر هم بزنند ، برابر قوانین و مقررات برخورد می شود .

عطاپور به تمامی تولید کنندگان ، واردکنندگان ، اصناف و تجّار توصیه کرد به دور از هرگونه سوء استفاده از نوسانات نرخ ارز ، نسبت به عرضه مستمر محصولات خود به بازار و مراکز فروش اقدام نمایند .

وی همچنین از شهروندان خواست به محض مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی ، احتکار ، امتناع از عرضه و فروش کالای قاچاق ، مراتب را سریعا از طریق شماره تلفن 124 گزارش دهند .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رصد-روزانه-قیمت‌کالاهای-اساسی-و-موردنیار-خانوارها.bos