شماره: 433317 تاریخ : 1397/09/21-11:48:29

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق وزارت نیرو عنوان کرد:

رشد مصرف برق کشور بیش از 8 برابر افزایش جمعیت

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در طی سی سال گذشته سالیانه بطور متوسط بیش از 5.5 درصد رشد مصرف انرژی برق داشته‌ایم، گفت: مقایسه‌ای بین رشد مصرف انرژی الکتریکی و رشد جمعیت پس از پیروزی انقلاب نشان می‌دهد که رشد مصرف برق هم از لحاظ پیک مصرف و هم از لحاظ میزان انرژی الکتریکی مصرفی بیش از هشت بیش برابر افزایش جمعیت بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، محمدعلی فرحناکیان با اشاره به اینکه روند مصرف انرژی کشور در طی سه تا چهار دهه گذشته کاملا افزایشی بوده است، یادآور شد: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی پیک مصرف برق کشور ما حدود سه هزار و 600 مگاوات بوده است که این رقم در تابستان سال جاری از مرز 57 هزار مگاوات نیز عبور کرد.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق وزارت نیرو تصریح کرد: اگر جمعیت ما نسبت به پیش از انقلاب 2.5 برابر شده است در مقابل پیک مصرف ما حدود هشت برابر شده است و علاوه بر این رشد سرانه مصرف انرژی الکتریکی نیز تقریبا به همین نسبت اضافه شده است.
فرحناکیان تاکید کرد: بر اساس آماری که آژانس بین‌المللی انرژی در سال 2017 منتشر کرده است کشور ما از نظر تاسیسات تولید برق رتبه 14 دنیا و رتبه نخست منطقه خاورمیانه و غرب آسیا را به خود اختصاص داده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رشد-مصرف-برق-کشور-بیش-از-8-برابر-افزایش-جمعیت.bos