شماره: 251913 تاریخ : 1395/09/28-07:12:31

ردیف بودجه هیچ دانشگاهی در لایحه 96 حذف نشده است

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ردیف بودجه هیچ یک از دانشگاه هایی که در سال 95 دانشجو پذیرش کرده اند در لایحه بودجه سال 96 حذف نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی وزارت علوم  ، دکترمحمد حسین امید در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص حذف ردیف بودجه تعدادی از دانشگاه ها در لایحه بودجه سال 96 گفت: ردیف بودجه هیچ یک از دانشگاه هایی که در سال 95 دانشجو پذیرش کرده اند در لایحه بودجه سال 96 حذف نشده است.

وی افزود: همه ساله در زمان تنظیم لوایح بودجه های سنواتی، سازمان برنامه و بودجه لیست آخرین تغییرات در عناوین موسسات آموزش عالی و آخرین مصوبات شورای گسترش آموزش عالی را از وزارت علوم درخواست کرده و آخرین عناوین مصوب را در لایحه درج می کند.
معاون اداری ،مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خاطرنشان کرد: بر این اساس، در سال جاری نیز لیست آخرین تغییرات از دفتر گسترش آموزش عالی اخذ و در لایحه بودجه منظور شده است.
دکترامید تاکید کرد: براین اساس عناوین برخی از موسسات آموزش عالی که از عنوانی غیر از عنوان مصوب در شورای گسترش استفاده کرده بوده اند اصلاح و در جداول ردیف های بودجه در لایحه درج شده است.
وی عنوان کرد: بنابراین نه تنها ردیف بودجه آنان حذف نشده است بلکه همه ردیف ها مشمول افزایش های بودجه سال 96 برمبنای مدل برآورد اعتبارات هزینه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی شده اند.
معاون اداری ، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار داشت: از نزدیک به 200 ردیف بودجه مربوط به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بزرگ و کوچک، سازمان برنامه و بودجه تنها 4 ردیف مربوط به مراکزی که قبلا موافقت اصولی از شورای گسترش داشته اند اما فعالیت آموزشی خود را آغاز نکرده اند و موافقت اصولی آنان لغو شده است را در ردیف های بودجه سال 96 لحاظ نکرده است.
دکترامید تاکید کرد: بدیهی است ردیف بودجه این 4 مرکز نیز پس از آماده سازی زیرساخت ها و کسب شرایط لازم برای پذیرش دانشجو در چارچوب طرح آمایش آموزش عالی و با پیگیری وزارت علوم برقرار خواهد شد.
وی گفت: طرح آمایش آموزش عالی اکنون یک سند مصوب توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و لازم الاجراست و وزارت علوم ملزم و مصمم به اجرای آن است.
معاون اداری ، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم عنوان کرد: براساس این سند، توسعه نامتوازن موسسات آموزش عالی منتفی بوده و هرگونه توسعه در چار چوب مناطق 10 گانه کشور صورت خواهد گرفت.
 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ردیف-بودجه-هیچ-دانشگاهی-در-لایحه-96-حذف-نشده-است.bos