شماره: 376207 تاریخ : 1397/06/18-06:04:58

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی

راه پیشرفت در هر سازمان توجه به نیروی انسانی است

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی و مدرس دانشگاه در دوره آموزشی مدیریت روابط عمومی که برای کارکنان روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان برگزار شده بود، گفت: راه پیشرفت در هر مجموعه و سازمان، توجه وتقویت نیروی انسانی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر قربانعلی تنگ شیر با تاکید بر اهمیت روابط عمومی و ساختار نیروی انسانی این بخش از یک سازمان، تصریح کرد: وظیفه روابط عمومی ساختن یک تصویر مطلوب از یک سازمان و موسسه است که با باور داشتن و توان تخصصی نیروی انسانی در درون خود روابط عمومی میسر می شود.

وی در این دوره آموزشی مدیریت روابط عمومی ، با اشاره  به تعریف  انجمن مدیریت آمریکا، مدیریت را  کار کردن با و از طریق دیگران، برای رسیدن به هدف های سازمان دانست  و گفت: مدیریت را می توان در سه چرخه نحوه به کارگیری صحیح کارکنان، هنر به کار گیری روشها و علم به کارگیری درست ابزارها یافت و همچنین تامین نیازهای فیزیولوژی، ایمنی،اجتماعی، نیاز به کسب شهرت و اعتبار کارکنان نیز باید توسط مدیران بررسی و تامین گردد.
تنگ شیر  با  بیان اینکه فرآیند مدیریت روابط عمومی  کارآمد، با رویکرد مدیریت کیفیت و در قالب چهار مرحله نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و اقدام  و درنهایت ارزیابی   تعریف می شود، اظهار داشت:  یک مدیر روابط عمومی باید برای اداره خود، به سبک های مشارکتی و رهبری سازمانی  روی آورد، زیرا که این  روند و گزینش مثبت نگری، تواضع، احترام  و واگذاری اختیارات، کمک می کند تا امکان مشارکت مدیر روابط عمومی در فعالیت های فکری و راهبردی سازمان  عملی گردد و  در  جهت دهی مطلوب فعالیت های آن سازمان، موثر واقع شود.
عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی،  روابط عمومی  را هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات وخواسته‌های مخاطبان و حرکت در مسیر آن دانست و گفت: روابط عمومی هنر مردمداری است. روابط عمومی کارآمد، یک روابط عمومی است که با سازماندهی مناسب تشکیلاتی و مدیریت علمی در قالب برنامه عمل مشخص، ضمن رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای روابط عمومی و ارائه اطلاعات مشاوره‌ای به مدیریت سازمان برای نفوذ در افکار عمومی و هدایت آن، افزون بر برنامه ریزی ویژه برای رهبران فکری، به شکل اصولی، با  رسانه‌ها ارتباط برقرار کرده و به اصل اطلاع‌ یابی اهمیت ویژه می دهد و از طرفی با توسعه فعالیتهای افکارسنجی و ارتباطات مردمی و تولید فرآورده‌های فرهنگی سعی دارد جریان مبادله پیام بین سازمان و مخاطب را دو سویه کرده و بازخورد لازم را در جریان ارتباطی خود با مخاطبان در ابعاد درون سازمانی، ملی و بین‌المللی ایجاد کرده و ازاین طریق آثارکلان و تاثیرگذارمثبت، در سطح سازمان و برنامه‌های توسعه ملی ایجاد کند.
وی  در بخش دیگری از سخنان خود به  روابط عمومی بحران اشاره کرد و گفت: روابط عمومی بحران  شاخه ای  از روابط عمومی است که به مطالعه نحوه عمل روابط عمومی در پیشگیری و مواجهه منطقی در موقعیت‌های بحرانی می‌پردازد. کاربرد این شاخه در فعالیت‌های حرفه‌ای روابط عمومی، در مدیریت راهبردی از اهمیت اساسی برخوردار است و آن را برای قرار گرفتن در جایگاه مدیریتی تقویت می‌کند. در روابط عمومی بحران، گام نخست، مدیریت مساله و رویدادها بوده و با استفاده از شیوه‌های مطالعاتی و تاریخی، روابط عمومی به عنوان هشداردهنده اولیه عمل کرده و مدیریت سازمان را در پیش‌بینی و پیشگیری بحران‌ها یاری می‌دهد و در صورت بروز بحران، در کنترل و کاهش آثار منفی آن ایفای نقش می‌کند که این نقش اخیر را باید گام دوم روابط عمومی بحران تلقی کرد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/راه-پیشرفت-در-هر-سازمان-توجه-به-نیروی-انسانی-است.bos