شماره: 377031 تاریخ : 1397/06/31-12:51:07

دکتر نوبخت به دغدغه‌های زیست محیطی زیباکلام پاسخ داد

دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای به دغدغه‌های زیست محیطی دکتر صادق زیباکلام استاد دانشگاه که در فضای مجازی منتشر شده بود، پاسخ داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور، در نامه دکتر نوبخت به زیباکلام استاد دانشگاه آمده است: متاسفانه به رخداد زیان بخشی که در مورد دفن زباله در رشت اشاره کردید نه تنها ابعاد آن به جغرافیای گیلان و استان‌های شمالی محدود نمی‌شود، بلکه هم اکنون یکی از چالش‌های خطیر کشوری است. 

وی ادامه داد: از این رو در برنامه ششم توسعه به عنوان یکی از مسائل اولویت دار برنامه مورد تاکید و حتی تقنین قرار گرفت و در لایحه بودجه 97، معادل 2 میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های مختلف پسماندها و بازیافت آنها پیش بینی شد که مجلس محترم در تبصره (6) مبلغ یک هزار میلیارد تومان در یک ساز و کار برای آن تأمین اعتبار کرد.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در جهت سرعت بخشی و برخورداری از فناوری های روز آمد، به مسئولان اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شد تا از تجارب سرکار خانم دکتر شیرزادی و اقدام مؤثر ایشان در کرمانشاه استفاده کنند. بار دیگر با تکریم روحیه مردم دوستی جنابعالی تقاضا دارم تشریک مساعی در شناسایی مشکلات و اظهار نظر در حل آنها را استمرار بخشید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دکتر-نوبخت-به-دغدغه‌های-زیست-محیطی-زیباکلام-پاسخ-داد.bos