شماره: 252756 تاریخ : 1395/10/06-12:30:34

دولت موظف به واگذاری شرکت‌های بیمه به بخش غیردولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم ، به کاهش تصدی‌گری بیمه مرکزی رای داده و دولت را موظف به واگذاری شرکت‌های بیمه به بخش غیردولتی کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی  لایحه برنامه ششم توسعه، به کاهش تصدی‌گری بیمه مرکزی رای داده و دولت را موظف به واگذاری شرکت‌های بیمه به بخش غیردولتی کردند.

در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی ،  ماده 24 این برنامه  تصویب شد که طی آن در جهت توسعه فعالیت‌های صنعت بیمه ، علاوه بر کاهش تصدی گری بیمه مرکزی ، دولت موظف گردید سهام خود در شرکت‌های بیمه به استثنای بیمه مرکزی و بیمه ایران را در دو سال اول اجرای برنامه به بخش غیردولتی واگذار کند.
ماده 24 لایحه برنامه ششم توسعه کشور با 154 رای موافق، 15 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 222 نفر نماینده حاضر تصویب شد که طی آن دولت موظف است در جهت توسعه فعالیتهای صنعت بیمه و بهبود محیط کسب و کار و گسترش بخش غیردولتی اقدامات زیر ر انجام دهد:
 
الف- براساس قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44، سهام دولت در شرکتهای بیمه به استثنای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت سهامی بیمه ایران را در  دو سال اول اجرای برنامه از طریق عرضه سهام در بازار سرمایه و سازمان خصوصی سازی به بخش غیردولتی واگذار کند.
 
ب- به ‌منظور مردمی ‌شدن اقتصاد و کاهش نقش تصدی‌گری دولت در صنعت بیمه و براساس اصلاح نظام نظارت تعرفه‌ای، بیمه مرکزی مکلف است نسبت به کاهش تدریجی نقش تصدی‌گری خود و کاهش بیمه اتکایی اجباری در صنعت بیمه بازرگانی اقدام نماید.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دولت-موظف-به-واگذاری-شرکت‌های-بیمه-به-بخش-غیردولتی.bos