شماره: 251214 تاریخ : 1395/09/20-03:18:33

دفتر کاریابی بین المللی شرق کشور در کرمان افتتاح شد

نخستین دفتر کاریابی بین المللی شرق کشور با هدف جذب نیروی انسانی فعال و آماده کار برای تثبیت نرخ بیکاری، در کرمان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان روز شنبه در آیین افتتاح نخستین دفتر کاریابی بین المللی شرق کشور با یادآوری اینکه استان کرمان بیش از 2 میلیون و 300 هزار نیروی انسانی فعال و آماده کار دارد افزود: برای ساماندهی و شناسایی مهارتهای این نیروی کار و همچنین هدایت آنها به سمت مشاغل مناسب به دفاتر کاریابی نیاز داریم.

رضا اسماعیلی افزود: یکی از مشکلاتی که در زمینه اعزام نیروی کار به خارج از کشور داریم بحث آموزش مهارت های لازم است که طبق هماهنگی هایی که با فنی و حرفه ای صورت گرفت مقرر شد با افزودن این مهارتها در مجموعه فنی و حرفه ای، کارجویان را برای عضویت در بازارهای بین المللی آماده کنیم.
وی با اشار به وجود 23 کاریابی داخلی در استان کرمان خاطرنشان کرد: سال گذشته 17 هزار نفر در کاریابی های استان کرمان ثبت نام و از این تعداد نزدیک به پنج هزار نفر مشغول به کار شدند.
وی عنوان کرد: کاریابی ها هم ایرادات و کمبودهایی دارند که باید برطرف شود به گونه ای که بتوانند مشاوره های خوبی به کارجویان بدهند.
وی تصریح کرد: اگر در هر سال 25 هزار شغل ایجاد کنیم نرخ بیکاری استان ثابت می ماند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه مطالعات طرح تکاپو در کرمان نیز انجام شده است افزود: پیش بینی می کنیم بتوانیم در 10 رسته شغلی فعالیت کنیم و تا پایان امسال 6 هزار نفر از محل طرح تکاپو مشغول به کار می شوند.
وی گفت: این دفتر کاریابی به صورت بین المللی فعالیت خواهد کرد و فعلا با ایجاد یک دفتر در ترکیه کار خود را آغاز کرده و در همین ابتدا سه نفر برای اشتغال به ترکیه اعزام شده اند.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هیچ تلاشی برای ایجاد رونق به بازار کار دریغ نخواهد کرد.
کاریابی بین المللی کرمان با نام کاردان، استان های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان را پوشش خواهد داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دفتر-کاریابی-بین-المللی-شرق-کشور-در-کرمان-افتتاح-شد.bos