شماره: 314657 تاریخ : 1396/11/09-10:13:17

دستگیری عوامل 871 سایت عرضه کالای تقلبی و قاچاق

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از دستگیری عوامل 871 سایت عرضه کالای تقلبی و قاچاق توسط پلیس فتا خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی‌اکبر پوراحمد نژاد  با اشاره به رصد فضای مجازی در موضوع مبارزه با عرضه کالای قاچاق اظهار کرد:‌ در حال حاضر بازار فروش کالا در فضای مجازی داغ است و این موضوع باعث شده تا برخی از قاچاقچیان کالا نیز برای عرضه این کالاها به این فضا متمایل شوند و در این میان بازار خوبی برای عرضه کالای تقلبی و قاچاق نیز فراهم شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: ما برای برخورد جدی با این قاچاقچیان بیش از هرچیز نیازمند همکاری مردم هستیم چراکه با وجود بستن سایت‌های متخلف و از دسترس خارج کردن آن‌ها، سایت جدیدی ایجاد می‌شود و این موضوع مبارزه در این حوزه را سخت کرده است.
وی با بیان اینکه تعامل خوبی میان پلیس فتا و مسئولان مبارزه با عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی وجود دارد گفت: آمارهای موجود از شکایت‌های مردمی به سازمان صنعت و معدن نشان می‌دهد که 86 درصد این شکایت‌ها مربوط به تحویل کالای تقلبی و قاچاق پس از خرید در فضای مجازی است و این امر نشان دهنده اهمیت پرداختن به این موضوع و برخورد با سودجویان در فضای مجازی است.
پوراحمد نژاد ادامه داد: سال گذشته با همکاری پلیس فتا بیش از 4 هزار سایت عرضه کننده محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی شناسایی و مسدود شد که با همکاری پلیس، عوامل 871 سایت در این بخش شناسایی و پس از دستگیری تحویل مقامات قضایی شدند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در پایان از مردم خواست تا با توجه به بازتر بودن فضا برای سودجویان در شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی و اهمیت سلامت در بسیاری از محصولات مورد نیاز، حتماً قبل از خرید محصولات در فضای مجازی، از معتبر بودن سایت‌های عرضه کننده اطمینان حاصل کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دستگیری-عوامل-871-سایت-عرضه-کالای-تقلبی-و-قاچاق.bos