شماره: 350112 تاریخ : 1397/03/12-11:19:26

دستورالعمل جدید سازمان تأمین اجتماعی برای اصلاح نظام اداری، سلامت‌اداری و صیانت از حقوق مردم صادر شد

با ابلاغ دستورالعملی از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، کمیته اصلاح نظام اداری، سلامت‌اداری و صیانت ازحقوق‌مردم در ادارات کل و مدیریت های درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور تشکیل شده و با تمرکز بر پیشگیری از طریق شناسایی کانال‌هـای زمینـه‌سـاز فسـاد و رفع آنها اقدام می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی دکتر سید تقی نوربخش کمیته های استانی اصلاح نظام اداری، سلامت‌اداری و صیانت ازحقوق‌مردم با توجه به تفاوت‌های مأموریتی دو بخش بیمه‌ای و درمان در هر یک از ادارات کل و مدیریت درمان استانها به صورت مستقل به فعالیت می پردازند.

اعضای این کمیته ها در ادارات کل تأمین اجتماعی مدیرکل(عضو و رئیس کمیته) ، معاونان اداره کل، رئیس‏‏ یکی از شعب و همچنین کارشناسان نظارت و ارزشیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات، حراست، حقوقی، فناوری اطلاعات، روابط عمومی و آموزش هستند.

در مدیریت های درمان نیز این کمیته ها با حضور مدیر درمان(رئیس کمیته)، معاونان مدیریت درمان، رئیس اسناد پزشکی، رئیس یکی از بیمارستان‌های استان‏‏ و همچنین کارشناسان کلینیک، اقتصاد درمان و ارزیابی عملکرد واحدها، بازرسی و رسیدگی به شکایات، حراست، حقوقی، فناوری اطلاعات، روابط عمومی آموزش تشکیل می شود.

کمیته‌های استانی هر سه ماه یک‌بار ضمن تشکیل جلسه و با تمرکز بر پیشگیری از طریق شناسایی کانال‌هـای زمینـه‌سـاز فسـاد(گلوگاه‌های فساد) و رفع آنها حسب اختیارات تفویضی اقدام و راهکارهای مناسب و متناسب با کـانـال‌هـای زمینـه‌سـاز فسـاد(گلوگاه‌های فساد) شناسایی شده را به دبیرخان? شورا ارسال می کنند.

کمیته‌های استانی همچنین با تشکیل کارگروه‌های تخصصی‏‏ ضمن تعیین معیارها و شاخص‌های سلامت اداری، وضع موجود مقادیر هر یک از معیارهای تعیین شده را در محدود? استان بررسی و تغییرات حاصله را ‏‏- به نحوی که از سوی دبیرخانه شورا اعلام خواهد شد به دبیرخانه مزبور گزارش می دهند.

دبیرخان? شورا گزارش‌های ارسالی کمیته‌های استانی را احصاء، جمع‌بندی و تلخیص کرده و به مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ارائه می دهد.

فرهنگسازی و آموزش کارکنان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، تبلیغ و ترویج فرهنگ سلامـت اداری، شهرونـدمداری و ... با تکیه بر مبانی قانونی و حقوقی سلامت اداری و حقوق شهروندی از دیگر وظایف کمیته های استانی است.

کمیته‌های استانی پس از بررسی تخلفات اداری صورت گرفته در استان و ارائه گزارش تحلیلی از علت و یا علل بروز تخلفات واقع شده، راهکارهای پیشنهادی را به صورت منظم به دبیرخانه شورا ارسال می کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دستورالعمل-جدید-سازمان-تامین-اجتماعی-برای-اصلاح-نظام-اداری-سلامت‌اداری-و-صیانت-از-حقوق-مردم-صادر-شد.bos