شماره: 463637 تاریخ : 1398/02/10-12:43:04

حجتی:

دریافت نشان استاندارد در تسهیل صادرات موثر است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی با ایجاد سامانه صدور آشکار می شود و دریافت نشان استاندارد در تسهیل صادرات موثر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمود حجتی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از سامانه صدور نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در محل وزارت جهاد کشاورزی افزود: ایجاد چنین سامانه ای این امکان را می دهد تا مردم بدانند غذایی که مصرف می کنند از مزرعه تا سفره چگونه تهیه شده و آیا ایمنی و سلامت دارد، یا قابل قبول نیست. 

وی اظهار داشت: شورای عالی بهداشت با تاکید رئیس جمهوری و برای رفع دغدغه مردم در دولت یازدهم تشکیل شد تا مسئله ایمنی و سلامت غذایی مردم به نحوی پیگیری و حل شود. 
حجتی تصریح کرد: این سامانه با مشارکت چند جانبه وزارت جهادکشاورزی، سازمان ملی استاندارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه های متولی شروع به کار کرده است. 
وزیر جهاد کشاورزی گفت: همزمان با ثبت کالا در این سامانه، علاوه بر شناسنامه دار شدن غذا با صدور گواهی و کد استاندارد، کالا نشان استاندارد می گیرد و این کار بزرگ در کشور در حال انجام است. 
وی اضافه کرد: ادامه این روند در نشانه گذاری کالاها برای صادرات موثر و در پروتکل ها و موافقتنامه های دولت ها مورد پذیرش است. 
سامانه صدور نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد رونمایی شد. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دریافت-نشان-استاندارد-در-تسهیل-صادرات-موثر-است.bos