شماره: 282889 تاریخ : 1396/05/23-06:55:24

مدیر کل امورحقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:

دریافت بیش از14 هزار فقره شکایت مردمی از طریق سامانه 124 در تیر ماه96

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عملکرد تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها را در تیر ماه سال جاری تشریح کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، غلامرضا صارمیان با بیان اینکه سامانه 124، ابزار نظارتی مردم بر عملکرد بازار است، اظهار داشت: طی تیر ماه سال جاری در مجموع 14 هزار و 100 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری  استان ها دریافت گردیده است که از این تعداد 73 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 27 درصد باقی مانده نیازمند کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط می باشد.

وی افزود: از مجموع شکایات 85 درصد مربوط به کالا و 15 درصد مربوط به خدمات می باشد به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از پارکینگ شهری و تعمیرگاههای خودروهای سبک بوده است و گرانفروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفته است.
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافتی، 435 فقره(3درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از 11 میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن تشکیل و ارجاع پرونده منتفی شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش شده پس از دریافت شکایات در کوتاه ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود توضیح داد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به کنترل و نظارت می پردازند . برای نمونه شهر تهران به 7 منطقه تقسیم شده که پس از دریافت شکایات، بازرسان در مدت زمان کمتر از نیم ساعت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارایه گزارش اقدام  می کنند.
صارمیان در پایان از شهروندان محترم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف از طریق تلفن شماره 124 مراتب را به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دریافت-بیش-از14-هزار-فقره-شکایت-مردمی-از-طریق-سامانه-124-در-تیر-ماه96.bos