شماره: 278242 تاریخ : 1396/01/14-02:16:25

درخواست اجرای مدیریت ریسک در شرکت های بیمه

اخبار منتشر شده سایت ها و گروههای خبری بیمه ای به نقل از جناب آقای دکتر همتی ، رییس کل بیمه مرکزی ایران، در این هفته نقطه نظراتی از ایشان در زمینه لزوم توجه و اجرای برنامه های مدیریت ریسک در کشور و در شرکت های بیمه مطالبی انتشار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، دمتر همتی با اشاره و استناد به سوانح و تصادفات رانندگی و آمار مرگ و میر و جرح هموطنان در همین ایام نوروز و تعطیلات اول سال 1396 برای حفظ جان هموطنان و منافع ملی درخواست اجرای مدیریت ریسک در کشور نموده اند.

بیان و توجه یک مقام مسول و صاحب صلاحیت در کشور که صنعت و حرفه تحت نظارت ایشان قرابت و رابطه تنگاتنگی با پیاده سازی مدیریت ریسک دارد در ابتدای سال جدید را به فال نیک میگیریم .

زیرا این درخواست از جایگاه رسمی و سازمانی ، توجه و دعوت از دیگر سازمانها و مردم شریف و همکاران صنعت بیمه در اجرای برنامه مدیریت ریسک به مثابه یک دعوت رسمی و برداشتن گامی مفید درکشور توسط صنعت بیمه در جهت تلاش برای نهادینه شدن تفکرات مقابله با مخاطرات تلقی میگردد.

قطعا بسیاری از مسولان و سازمانهای کشور به این دعوت در صورت استمرار لبیک خواهند گفت .

بیمه مرکزی ایران بعنوان نهاد ناظر و هادی بیمه بازرگانی کشور یک وظیفه رسمی در جهت گسترش و تعمیم حمایت و امنیت فکری در قبال حوادث و سوانح برای بیمه گذاران دارد که با سخنان اخیر بالاترین مقام رسمی صنعت بیمه ، وقتی از این جایگاه به طرح دعوت از عموم به مقابله با انواع ریسک میپردازد حکایت از نگرشی نوین در عجین دانستن بیمه گری و دانش مدیریت ریسک دارد که آغاز نهادینه کردن این تفکر اقدامی مبارک و قابل تقدیر است.

اما در خصوص پیاده سازی مدیریت ریسک در شرکت های بیمه از جایگاه نهاد ناظر انتظار تکلیف برای اجرای این فعالیت ضروری و اساسی  میرود.

بخصوص اینکه در قانون مصوب اخیر بیمه شخص ثالث در این زمینه تاکید شده. صرفنظر از پست سازمانی جناب آقای دکتر همتی ، از ایشان بعنوان یک شخصیت معتبر علمی و اجتماعی  بعنوان انجام یک وظیفه ملی و فردی انتظار ترویج پیاده سازی اصول مدیریت ریسک در جامعه برای حفظ جان ، اموال هموطنان و ممانعت از فرصت سوزی های اقتصادی و ازبین رفتن منابع و سرمایه گذاری ها میرود.

شاید بسیاری ازهمکاران عزیز صنعت بیمه و قطعا مدیران دیگر سازمانها از تلاشهای ایشان در معرفی مبانی علمی و ضرورت اجرای مدیریت ریسک در سالهای پیش بی خبر باشند اما اکنون بعد از وقایع و سوانح تلخ رخداده در ماههای قبل و حوادث بالای رانندگی ، کارشناسان صنعت بیمه کشور از توجه ایشان به این مقوله مهم قدردانی نموده و انتظار اصرار و جدیت در فرهنگ سازی مقابله با ریسک را دارند و انشاالله با این رویکرد مطروحه اخیر ، بیمه مرکزی ایران بعنوان سازمان  پرچمدار پیاده سازی فرهنگ مدیریت ریسک های فیزیکی و غیر فیزیکی دردرون  خانوارها و کلیه سازمانها در کشورمان پیشقراول گردد.

 

کارشناس ریسک و بیمه ، حاجی اشرفی


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/درخواست-اجرای-مدیریت-ریسک-در-شرکت-های-بیمه.bos