شماره: 468149 تاریخ : 1398/04/23-01:21:55

دکتر نوبخت:

درآمد‌های پایدار جایگزین نفت می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه غیرعلنی مجلس گفت: افق پیش‌بینی را برای منابع و مصارف به صورت دوساله در نظر بگیریم تا با یک اطمینان بیشتر نسبت به آینده تصمیم‌گیری داشته باشیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشور گفت: برای اصلاح ساختار بودجه چهار محور مشخص شد که عبارتند از درآمدهای پایدار که جایگزین نفت می‌شود؛ بخش هزینه‌های کارآمد؛ بخش ثبات‌سازی در اقتصاد برای توسعه و نهایتا اصلاح نهادی نظام بودجه‌ریزی کشور.
وی افزود: 9 بسته برای این امر تعریف شد که هر یک از این بسته‌ها نیز تعدادی برنامه دارد و در جلسه شورای عالی هماهنگی قوا به تصویب رسید و امروز در مجلس ارائه شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد: مقرر شد برای چگونگی اجرای این محورها از طریق پروژه‌ها، برنامه‌ها و اقدامات پیشنهادی، توافقی فی‌مابین دولت و مجلس صورت گیرد.
دکتر نوبخت درباره ایده تدوین بودجه دو سالانه، گفت: برای پایداری بودجه و تصمیمات، مقرر شد افق پیش‌بینی را برای منابع و مصارف به صورت دوساله در نظر بگیریم تا با یک اطمینان بیشتر نسبت به آینده تصمیم‌گیری داشته باشیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان خاطرنشان کرد: این امر جزو ابلاغیه مقام معظم رهبری بود که بودجه دو ساله شود.



URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/درامد‌های-پایدار-جایگزین-نفت-می‌شود.bos