شماره: 495053 تاریخ : 1398/09/23-10:51:28

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

در چند ماه اخیر معادل 8 ماه از بدهی به وزارت بهداشت را پرداخت کردیم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی از دولت طلب دارد و وزارت بهداشت بخشی از دولت است و حاضریم بدهی به وزارت بهداشت را با دولت تهاتر کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری روز جمعه در پانل صنفی و تخصصی با موضوع اقتصاد سلامت در بیست و هفتمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: در چند ماه اخیر معادل 8 ماه از بدهی‌های خود را پرداخت کردیم و البته بدهی معوق وجود دارد.

وی ادامه داد: حوزه درمان برای سازمان تامین اجتماعی به طور مستقیم و غیرمستقیم 2 هزار و 250 میلیارد تومان هزینه دارد. در تلاش هستیم مطالبات وزارت بهداشت مربوط به نیمه دوم 97 را تسویه کنیم. 16 هزار میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی بدهکار بودیم و در ماه‌های اخیر غیر از این‌که اجازه ندادیم بدهی اضافه شود، مجموع بدهی را به کمتر از 10 هزار میلیارد تومان رساندیم.

سالاری بیان کرد: بین 25 تا 30 هزار میلیارد تومان نیز از کارفرمایان بخش خصوصی و عمومی طلب داریم، اما به لحاظ وضع جامعه نمی‌توانیم به واحدهای تولیدی فشار بیاوریم و نتوانستیم این مطالبات را وصول کنیم. در نتیجه 25 هزار میلیارد تومان را نگرفتیم که نمی‌توانیم 10 هزار میلیارد تومان را پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ساختار پرونده الکترونیک سلامت می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند و جلوی تعارض‌ها را بگیرد. تدوین راهنماهای بالینی نیز می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند. هرچقدر از تولید ناخالص ملی به سلامت اختصاص پیدا کند، باید ببینیم میزان بهره وری و اثربخشی چقدر است و چقدر هدررفت دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/در-چند-ماه-اخیر-معادل-8-ماه-از-بدهی-به-وزارت-بهداشت-را-پرداخت-کردیم.bos