شماره: 353975 تاریخ : 1397/05/18-08:05:49

گزارش

در نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی کاغذ چه گذشت

نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات مربوطه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران با شکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، این نمایشگاه در حالی برگزار شد که فقط یک سالن اختصاص داده شده است و بازدید کننده چندانی نداشت و نسبتا به نمایشگاه های دیگر نسبتا خلوت تر بود. 

در روز نخست قائم مقام وزیر صنعت تجارت آقای رحمانی و رئیس سندیکای کاغذ و مقوا آقای روغنی و آقای شجاع نماینده اتحادیه حمایت از مصرف کننده کاغذ از نمایشگاه بازدید کردند. 

در لیست غرفه های حاضر در نمایشگاه ، غرفه انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا، سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا ، شرکت کاغذ حساس نمابر مهر، شرکت فرآوری کاغذ تسکا، شرکت توان ماشین پویا و غیره حضور داشتند. 

در گفتگو با چند غرفه دار از عمده مشکلات خود درباره ورود کالا به کشور و سامانه مینا گفتند و اظهار نارضایتی نیز داشتند.

روغنی رئیس سندیکای کاغذ در بازدید از نمایشگاه درباره ممنوعیت تولید کاغذ سفید و همچنین 80 درصد نیاز کاغذ سفید و 100 درصد نیاز کاغذ روزنامه کشور وارد میشود، سخن گفت. 

مصرف‌کنندگان و خریداران عمده کاغذ توانستند با حضور در این نمایشگاه، ضمن بازدید از سالن‌ها و غرفه‌های نمایشگاه، با تولید‌کنندگان وارد مذاکره شوند و نیازهای خود را تامین کنند.

 

اهداف برگزاری نمایشگاه : 

معرفی نوآوری و خلاقیت‌ها، ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشور در زمینه تولید، بازرگانی و خدمات صنعت کاغذ ،مقوا و فرآورده های سلولزی وماشین آلات - رسیدن به استانداردهای جهانی.

شناسایی و معرفی مشکلات، موانع و نقاط ضعف در این صنعت و تلاش در جهت جلب حمایت سازمان‌های دولتی و خصوصی ذیربط و دست اندرکاران صنعت مذکور با برگزاری این نمایشگاه.

ایجاد بستر مناسب به منظور ترغیب افراد یا واحدهای سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری و بهره گیری مناسب از ظرفیتهای موجود و ایجاد زمینه‌های اشتغال زایی و کارآفرینی در صنایع.

ایجاد زمینه رقابت سالم میان تولید کنندگان داخلی در جهت ارتقاء سطح کیفیت محصولات.

ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به منظور آشنایی بهتر با نیازهای بازار مصرف.

ایجاد زمینه برای جهش صادرات به سایر کشورها بالاخص کشورهای همسایه و بازار هدف.

ایجاد بستر لازم جهت معرفی محصولات با کیفیت و استانداردهای مطلوب.

تعامل بخش خصوصی با تشکل‌های فعال این صنعت

تبادل فکر، فناوری و محصول میان شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی نمایشگاه و ایجاد ارتباط تجاری میان آنها.

 

اولین نمایشگاه تخصصی بین المللی کاغذ، مقوا، فراورده های سلولوزی و ماشین آلات مربوطه از 10 لغایت 13 مرداد ماه  سال 1397 و از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید.

 

 

اخبار مرتبط


 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/در-نخستین-نمایشگاه-تخصصی-بین-المللی-کاغذ-چه-گذشت.bos