شماره: 495430 تاریخ : 1398/10/01-02:03:14

معاون وزیر نفت مطرح کرد:

در مناطقی که بارندگی زیاد است، نیاز به بنزین یورو 4 نداریم

معاون وزیر نفت در امور پالایشی گفت: شاید در مناطقی که بارندگی زیاد است، نیاز به بنزین یورو 4 واجب نباشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت در امور پالایشی در همایش «سی ان جی، فرصت توسعه پایدار» با بیان اینکه همه نهادها و مراجع، به طور متحدالقول معتقدند که شدت مصرف انرژی در ایران، در بخش های مختلف از جمله صنعتی، خانگی و تجاری بالا است، گفت: با توجه به ادامه شرایط موجود به لحاظ میزان تولید، مصرف و رشد مصرف کنونی، تحرکی در بخش تولید و مصرف ایجاد نمی شود، بنابراین تغییر خاصی در مدیریت مصرف شاهد نیستیم، چراکه اختلاف پیش‌بینی شده بین دو مقوله تولید و مصرف، چندان نخواهد بود.

وی افزود: شدت مصرف روزانه انرژی در کشور، حدود 700 تا 800 میلیون متر مکعب است، این در حالی است که باید حتما میزان احتراق هر شهر، مشخص شود و بر اساس آن، درباره سیاست‌های انرژی شهر یا استان تصمیم گیری شود.

صادق آبادی، دانشگاهها را به عنوان نهادی مستقل، کارشناسی و غیرسیاسی برای کمک به شناسایی میزان احتراق هر شهر مناسب دانست و اظهار داشت: بعد از اینکه ظرفیت‌های زیست محیطی هر شهر مشخص شد، باید دید در بخش‌های تجاری، صنعتی و خانگی، چه میزان سوخت باید مصرف شود؛  چراکه شاید در مناطقی که بارندگی زیاد است، نیاز به بنزین یورو 4 واجب نباشد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: قدرت هر مدیر در میزان ایجاد اجماع است و دانشگاهیان می توانند این اجماع را در بخش مدیریتی ایجاد کنند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه کمتر از 3 تا 4 ماه زمان لازم است تا هزینه های مربوط به گازسوز کردن یک میلیون و 400 هزار خودرو بازگردد، تصریح کرد: عایدی حاصل از گازسوز کردن 1.4 میلیون خودرو حدود 1.8 میلیارد دلار است که متوجه بخش توسعه صادرات بنزین است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/در-مناطقی-که-بارندگی-زیاد-است-نیاز-به-بنزین-یورو-4-نداریم.bos