شماره: 252908 تاریخ : 1395/10/07-12:15:17

در مدارس پرورش بر آموزش غلبه داشته باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید در مدارس، پرورش بر آموزش غلبه داشته باشد، معلمان چه بخواهند چه نخواهند در تربیت دانش‌آموزان مسوولیت دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی دقایقی پیش در دیدار با فرهنگیان  سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده باید رویکرد ما نسبت به آموزش و پرورش در مقایسه با سال‌های قبل تغییر کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هرچند در برنامه ششم زمینه این تحول ایجاد شده اما مهمترین مسئله ای که باید مورد نظر ما باشد تغییر نگرش و بینش است.

این مسؤول گفت: اگر تا بحال فکر می‌کردیم ماموریت مدرسه این است که دانش‌آموزان در محیط مدرسه دانش یاد بگیرند امروزه دیگر اولویت این نیست و باید مدرسه زندگی باشد، نه تنها مدرسه فراگیری علم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید در محیط مدرسه زندگی کردن را بیاموزند و این زمانی محقق می‌شود که دانش‌آموز در مدرسه زندگی کند تا زندگی کردن را یاد بگیرد.

دانش آشتیانی افزود: در محیط مدرسه باید روابط صمیمی بین دانش آموز و معلم ایجاد شود و باهم دوست باشند نه فرمانبردار بودن دانش آموز از معلم به طوریکه از او بترسد.

وی گفت: باید در مدارس پرورش بر آموزش غلبه داشته باشد، معلمان چه بخواهند چه نخواهند در تربیت دانش‌آموزان مسئولیت دارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هرچقدر معلمان و دانش آموزان با هم دوست باشند، استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان بروز پیدا می‌کند.

این مسؤول بیان کرد: اگر دانش آموز از محیط مدرسه و کلاس درس بترسد و استرس داشته باشد هرگز استعدادهای او نه تنها بروز پیدا نمی‌کند بلکه روند یادگیری دروس را با مشکل مواجه می‌کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/در-مدارس-پرورش-بر-اموزش-غلبه-داشته-باشد.bos