شماره: 376466 تاریخ : 1397/06/21-11:00:24

در صورت عدم تامین ارز دولتی ، صنعت خودرو کشور محکوم به شکست است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص آزاد سازی قیمت خودرو اظهار داشت : در صورتی که دولت ارز مورد نیاز خودروسازان را در اختیار آن ها قرار ندهد یقینا صنعت خودرو کشور محکوم به شکست خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص آزاد سازی قیمت خودرو اظهار داشت : در صورتی که دولت ارز مورد نیاز خودروسازان را در اختیار آن ها قرار ندهد یقینا صنعت خودرو کشور محکوم به شکست خواهد بود.

سید احسن علوی گفت : متاسفانه در کشور ما هر چه کالایی گران تر می شود مردم بیشتر از آن استقبال می کنند و این تحریک تقاضا در نهایت به ضرر مردم خواهد بود از سوی دیگر نه تنها نقدینگی را کاهش نداده ایم بلکه افزایش نیز داشته است و خطر افزایش نقدینگی در بازار به مراتب بیشتر از تحریم ها است و در واقع یک نوع خود تحریمی را ایجاد کرده ایم.

نماینده مردم سنندج ، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در خصوص متعادل سازی قیمت خودرو گفت : به یکباره شاهد افزایش ده تا پانزده میلیون تومانی قیمت خودرو هستیم و چنانچه پانصد هزار تومان کاهش یابد مردم خوشحال می شوند و این ساده انگاری مردم تورم زا است . مردم می توانند تعدیل کننده اقتصاد در کشور باشند و اگر اراده کنند و از اجناسی که گران شده است استقبال نکنند خودبخود کاهش قیمت ها را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود : دولت باید ارز دولتی را به صنعت خودرو اختصاص دهد در غیر اینصورت علاوه بر افزایش نقدینگی ، مردم نیز متضرر خواهند شد و پرداخت هزینه بالا برای خودروها ، استقبال از گرانی و بی کیفیتی خواهد بود که برهم زننده قواعد است و این اشکال بزرگی است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص تولید خودروهای ناقص در کارخانه ها گفت : کمبود خودرو در بازار و ممنوعیت واردات باعث تورم می شود لذا دولت باید در این موضوع استراتژی واحدی داشته باشد. متاسفانه در این بخش دچار روزمرگی شده ایم و هر تصمیمی را در همان روز می گیریم و برنامه ای نداریم لذا دچار به هم ریختگی در فکر و عمل شده ایم که ریشه در عدم مدیریت دارد و این موضوع باعث تورم ،گرانی و خراب تر شدن شرایط شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/در-صورت-عدم-تامین-ارز-دولتی-صنعت-خودرو-کشور-محکوم-به-شکست-است.bos