شماره: 311604 تاریخ : 1396/09/28-03:33:02

در ششمین جشنواره پژوهش از پژوهشگران برتر تقدیر شد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی استاندارد ایران؛ششمین جشنواره پژوهش پژوهشگاه استاندارد، صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران و پژوهشگاه استاندارد در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

مبنای قانون بر اساس دانش و پژوهش است

وحید مرندی مقدم در ششمین جشنواره پژوهش و فناوری ، با اشاره به اینکه اقداماتی که بر اساس پژوهش انجام می شود اهمیت و جایگاه بالایی دارد، اظهار کرد: اگر مبنای بسیاری از اقدامات در کشور پژوهشی باشد نتایج موفقیت آمیزی خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش محوری و تحقیق در بخش های مختلف زمینه توسعه کشور را بیش از پیش و با سرعت بالاتری فراهم می سازد، افزود: پایه قانون استاندارد در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: پایه قانون استاندارد در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و با همکاری سازمان ملی استاندارد بررسی شد.

مرندی مقدم، تاکید کرد: قانون تنظیم شده جدید استاندارد ظرفیت های ویژه و تازه ای را برای سازمان ملی استاندارد ایران ایجاد کرده چرا که مبنای قانون بر اساس دانش و پژوهش بود.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد قانون استاندارد قبلی با ادبیات گذشته و 20 درصد دیگر با همان مفاهیم ولی با ادبیات جدید اصلاح و بازنگری شد، ادامه داد: این اصلاحیه بسیاری از موازی کاری ها را برطرف و سبب خواهد شد از تمام ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم، بدون شک تحقق این مهم به توسعه و گسترش فعالیت ها و وظایف محوله باز می گردد.

 

رتبه نخست پژوهشگاه استاندارد برای دومین سال متوالی

در ابتدای این جشنواره، حسن سرشتی، رییس پژوهشگاه استاندارد با اشاره به اینکه پژوهشگاه استاندارد ، مهم ترین مرجع پژوهشی و تحقیقاتی نظام استانداردسازی در کشور است، گفت: این پژوهشگاه پل ارتباطی بین مراکز تولید و به کارگیری علم، با هدف تکمیل زنجیره علمی کشور و کسب اعتماد ملی نسبت به خدمات و محصولات است.

وی با توضیح فعالیت های این جشنواره افزود: ملاک انتخاب پژوهشگران برتر، ارزیابی مدارک بر اساس آیین نامه انتخاب و تقدیر محققین برتر بوده است.

سرشتی با اشاره به اینکه رتبه پژوهشگاه استاندارد در ارزیابی دانشگاه ها و پژوهشگاه های تابعه وزارت علوم از رتبه «C» در سال 86 به رتبه «A» در سال های 91 تا 94 ارتقا یافته است، تصریح کرد: این پژوهشگاه برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست بین 35 پژوهشگاه وابسته به دستگاه های اجرایی شده است.

رئیس پژوهشگاه استاندارد ، تقدیر از پژوهشگران نمونه و ارائه سیاست های پژوهشی پژوهشگاه استاندارد را دو هدف مهم برگزاری این جشنواره دانست و ادامه داد: برگزاری جشنواره قدردانی از پژوهشگران برتر، رویدادی برای پاسداشت تلاش های موثر پژوهشگران انجام گرفته است.

سرشتی با اعلام اینکه ایجاد تعامل با سازمان ملی استاندارد ایران و تقویت این مهم همواره از اهداف مهم پژوهشگاه استاندارد بوده است، گفت: تا کنون در سه قسمت مرکز تایید صلاحیت، مرکز اندازه شناسی، تدوین استاندارد و آمایش آزمایشگاه ها در قالب تفاهم نامه و طرح های پژوهشی با سازمان ملی استاندارد تعامل و همکاری خوبی داشته ایم.

وی در همین زمینه ادامه داد: در راستای آمایش آزمایشگاههای کشور درنظر داشتیم که در سال جاری 9 دفتر منطقه ای پژوهشگاه را در استانها مستقر کنیم که تا کنون 5 دفتر منطقه ای در استانهای مختلف تاسیس و تا پایان سال 4 دفتر دیگر ایجاد خواهد شد.

سرشتی تاکید کرد: وجود چهار پژوهشکده، 15 گروه پژوهشی، دو گروه پژوهشی مجازی و بیش از  100 آزمایشگاه تخصصی در پژوهشگاه استاندارد، زمینه تحقیق و پژوهش را فراهم آورده است.

وی با اعلام اینکه درصدد تهیه کتاب استانداردسازی هستیم که بخشی قابل توجهی از آن انجام شده است، افزود: سند راهبردی پنج ساله پژوهشگاه تهیه شده تا وظایف این پژوهشگاه تا سال 1400 تدوین و اجرایی شود.

 

13 پژوهشگر برتر معرفی شدند

مریم قبادی دانا، معاون پژوهشی پژوهشگاه استاندارد، در ششمین جشنواره پژوهش و فناوری با بیان اینکه  تعداد داوطلبان حاضر در ششمین جشنواره پژوهش 52 نفر بوده است، اظهار کرد: امتیازات نهایی محققان در چهار گروه اعضای هیئت علمی دانشگاه، کارشناسان پژوهشگاه، کارشناسان سازمان ملی استاندارد و ادارات کل ارائه شد.

وی با بیان اینکه 13 پژوهشگر برتر در این جشنواره توسط هیئت داوران انتخاب شدند، افزود: پژوهشگاه استاندارد ضمن هدایت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به رفع نیازهای علمی استانداردسازی، مقدمات تبدیل یافته های علمی کشور به استاندارد همچنین تدوین استانداردهای پژوهش محور را به منظور معرفی و انتقال پیشرفت های علمی به صنایع و مراکز خدماتی فراهم می سازد.

 

اسامی برگزیدگان ششمین جشنواره پژوهش

در بین اعضای هیات علمی پژوهشگاه ، میثم شعبانیان از پژوهشکده شیمی و پتروشیمی، رتبه اول ، محمد فرجی از پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی و بهزاد کرد از پژوهشکده شیمی و پتروشیمی رتبه سوم را کسب کردند.

در بین کارشناسان پژوهشگاه ، لاله سنگ سفیدی از پژوهشکده شیمی و پتروشیمی، حائز رتبه اول ، باقر احسانی گرگری از پژوهشکده شیمی و پتروشیمی ، حائز رتبه دوم و منصوره مظاهری از پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی حائز رتبه سوم شدند.

در بین کارشناسان ستاد سازمان، عباس فلاح از دفتر تدوین استانداردهای ملی، رتبه اول، فاطمه ایمانی بیدگلی از دفتر نظارت بر استاندارد خدمات و معیار مصرف انرژی رتبه دوم و زهره غنوی از دفتر نظارت بر استانداردهای صنایع غذایی، آرایشی - بهداشتی و حلال رتبه سوم را دریافت کردند.

از بین کارشناسان ادارات کل استاندارد استانها ، رامونا مسعود از استان تهران و عنایت اله شرفی از استان لرستان حائز رتبه اول ، نجمه شیبانی تذرجی از استان هرمزگان رتبه دوم و بهروز علی محمدی از استان چهارمحال و بختیاری رتبه سوم را کسب کردند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/در-ششمین-جشنواره-پژوهش-از-پژوهشگران-برتر-تقدیر-شد.bos