شماره: 351750 تاریخ : 1397/04/12-11:10:35

معاون امور علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه:

دانشگاه ها بزرگترین سرمایه ملی در راستای اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه است

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بزرگترین سرمایه‌ ملی در راستای اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی و امور‌ بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دکترسعید نمکی در جلسه‌ای با حضور استاندار و روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تحقیقاتی علمی استان همدان اظهار کرد: امروز استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی راهکاری ارزشمند برای مقابله با تهدیدات دشمنان بی‌منطقی است که تلاش می‌کنند عرصه اقتصاد کشور را دچار چالش کنند.

وی افزود: دانشگاهیان و محققان کشور باید با تلاش بی‌وقفه برای برون رفت کشور از چالش‌های پیش‌رو راهکار ارائه کنند و دولت به این سرمایه عظیم ملی دل بسته است.

دکتر نمکی گفت: گرچه در سال‌های گذشته دست‌آوردهای چشمگیری در عرصه آموزش عالی و تحقیقات و فناوری کشور داشته‌ایم اما هنوز انتظاراتی همچون پرهیز از عملکرد جزیره‌ای، ارائه راهکارا برای حل مسائل و مشکلات منطقه‌ای و ملی، توسعه پارک‌های علم و فناوری و خلق ثروت چشم‌داشت‌های منطقی دولت و مردم از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سعی کردیم بودجه دانشگاه‌ها را 100 درصد تخصیص دهیم، در سال جاری نیز بودجه مراکز تحقیقاتی حدود سه برابر متوسط افزایش بودجه کشور اضافه شد. تلاش می‌کنیم تخصیص مراکز آموزشی و تحقیقاتی را در سال جاری به‌رغم مضایق موجود بطور کامل انجام دهیم.

دکتر نمکی به عنوان مشاور عالی رییس‌سازمان حفاظت محیط‌زیست در این سفر همچنین از مناطق حفاظت شده خانگرمز و شراء در استان همدان بازدید کرد و در جریان مشکلات زیستگاه و طرح هوشمندسازی مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

همدان؛ قطب‌ برجسته گردشگری

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه همچنین در نشستی‌ که حضور با استاندار و اعضاء شورای سیاستگزاری همدان 2018 تشکیل شده بود، گفت: فرهنگ یک ملت سرمایه ارزشمندی است که علاوه‌بر پیوند بین اقوام می‌تواند به عنوان ظرفیت عظیم در برنامه‌های کلان کشور بکار گرفته شود که خوشبختانه استاندار و مدیران ارشد استان همدان این ظرفیت ارزشمند را در پشتوانه های مورد نیاز توسعه استان بکار گرفته‌اند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت فرهنگی و عرضه آن به مردم دیگر کشورها به‌خصوص در شرایطی که عده‌ای بی‌منطق و زورگو در راستای انزوای این سرزمین کهن و سرافراز با تمام امکانات تلاش می‌کنند، حرکتی منطقی و کارسازاست که دولت و سازمان برنامه و بودجه نیز بی‌دریغ از آن حمایت خواهد کرد.

دکتر نمکی اضافه کرد: خوشبختانه گام های موثری در ایجاد و تقویت جاذبه‌های گردشگری استان همدان برداشته شده و این  استان می‌تواند در آینده‌ای نزدیک یکی از قطب‌های برجسته گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دانشگاه-ها-بزرگترین-سرمایه-ملی-در-راستای-اقتصاد-مقاومتی-و-مقابله-با-تحریم‌های-ظالمانه-است.bos