شماره: 433339 تاریخ : 1397/09/21-01:26:36

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دانشجویان باید از ابتدا در دانشگاه کارآموزی کنند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه کار آفرینی توجه به حفره های آموزشی حائز اهمیت است و دانشجویان باید از ابتدا در دانشگاه کارآموزی کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی، عیسی منصوری، در دومین کنفرانس ملی کارآفرینی در دانشگاه شریف گفت: لازم است دانشجویان برای افزایش روحیه کارآفرینی و کاهش نرخ بیکاران با یادگیری کسب و کار رشته خود، از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

وی ادامه داد: از دانشگاه ها انتظار می رود با ارائه الگویی ثابت کارآفرینی را تدریس کنند و دانشجویان با آگاهی مولد به صورت جریان یافته در کارگاه های آموزشی تدریس و تولید حضور یابند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آموزش های حوزه کارآفرینی باید به صورت فرهنگ جمعی شکل بگیرد، تصریح کرد: در اکوسیستم کار آفرینی لازم است سیستم و چارچوب رشته های فعالیتی تعریف شود زیرا هر رشته مقتضیات شرایطی خود را دارد.
وی گفت: تمام مولفه های کسب و کار، کار آفرینی، پژوهشی به صورت فردی به شرایط مطلوب رسیده است. اما در اتصال و همکاری این مولفه ها مشکل وجود دارد و نیازمند اطلاعاتی است که آن را به یک اکوسیستم تبدیل کند.

کارآفرینی نیاز به رفتار جمعی دارد

منصوری در ادامه عنوان کرد: اگرچه اصطلاح کار آفرینی بسیار استفاده می شود اما قوانین سیاست گذاری در این زمینه در سطح کلان تغییر نکرده است.
به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخش خصوصی در این زمینه به صورت مطلوب عمل کرده و نهادهای کلان هم سیاست گذاری های صحیح را ارائه نکرده اند.
وی با بیان اینکه در بخش خصوصی رویداد کار آفرینی رخ داده است، افزود: به دلیل عدم تغییر سیاست گذاری ها و نبود برنامه ریزی کلان در جامعه فرهنگ سازی صحیحی در زمینه کار آفرینی صورت نگرفته است.
منصوری با اشاره به اینکه مردم در برابر تحریم ها انعطاف و مشارکت جمعی دارند، گفت: اغلب کشورهای موفق یا در حال توسعه دوره بحران و تهدید کشورهای خارجی را تجربه کرده و سپس با مدیریت درست چالش ها به موفقیت رسیده اند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارآفرینی نیز نیاز به رفتار جمعی و برنامه ریزی دارد، تصریح کرد: رفتار جمعی حائز اهمیت بوده و نباید با موضوعات کشور به صورت فردی برخورد کرد زیرا باعث بروز بحران داخلی می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دانشجویان-باید-از-ابتدا-در-دانشگاه-کاراموزی-کنند.bos