شماره: 377397 تاریخ : 1397/07/03-02:18:12

سفیر اتریش در دیدار با مشاور وزیر نیرو:

خواهان همکاری‌های گسترده با ایران در حوزه آب و انرژی هستیم/ آمادگی اتریش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

سفیر کشور اتریش گفت: 97 درصد از انرژی برق اتریش از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود و بر این اساس آماده‌ایم تجارب خود را برای توسعه تجدیدپذیرها در اختیار طرف‌های ایرانی بگذاریم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، «اشتفان شولتز» سفیر کشور اتریش در ایران طی دیدار با مشاور وزیر نیرو و سرپرست مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در شهر اهواز، اظهار داشت: اتفاق چند روز گذشته اهواز که به دست تروریست‌ها رخ داد، بسیار تاسف بار و ناراحت کننده بود که دولت متبوع من نیز این حمله را به‌شدت محکوم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به نخستین سفر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به اتریش در طول دوره ریاست جمهوری، بسیار به توسعه همکاری‌ها متعهد هستیم و درصددیم این همکاری ها توسعه یابد.
«اشتفان شولتز» با بیان اینکه نگاه راهبردی اتریش توسعه روابط با طرف ایرانی در بعد دوجانبه و متعاقباً در سطح منطقه‌ای است، اضافه کرد: همکاری‌های اتریش با آژانس یونیدو و همچنین اتحادیه اروپا برای تاسیس مرکز سبز انرژی در ایران آغاز یک همکاری چند جانبه خواهد بود.
سفیر کشور اتریش اضافه کرد: با ایجاد چنین مرکزی می‌توان همکاری‌ها را به سطح منطقه‌ای توسعه داد و مشکلات انرژی کشورهایی همچون ترکیه، افغانستان و... را بر اساس توسعه پایدار رفع کرد.
« اشتفان شولتز» با بیان اینکه شرکت‌های اتریشی علاقمند به همکاری با طرف‌های ایرانی هستند، تصریح کرد: در این باره چندین شرکت اتریشی در زمینه آب و آبفا مقرر است به مشهد و تهران سفر کنند و همچنین در نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب تهران در هفته آتی شرکت کنند.
وی در انتهای مطالب خود گفت: ایران به‌رغم شرایط سخت موجود، از خود استقامت خوبی نشان داده است و در پایان اضافه می‌کنم که اتریش به دنبال ایجاد یک سکوی  گفتمان علمی با ایران بوده و خوب است که موسسه یا نهادی به عنوان نقطه تماس ایجاد چنین سکوئی به طرف اتریشی معرفی کنید.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/خواهان-همکاری‌های-گسترده-با-ایران-در-حوزه-اب-و-انرژی-هستیم.bos