شماره: 316410 تاریخ : 1396/12/12-05:22:44

خرید 5 دستگاه ایکس ری خودرویی توسط گمرک

گمرک ایران برای تجهیز بیشتر گمرکات کشور به امکانات کنترلی پیشرفته، اقدام به خرید 5 دستگاه ایکس ری خودرویی جدید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از گمرک ایران، بر اساس برنامه جدیدی که از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران طی روزهای گذشته کلید خورد ،  آگهی خرید 5 دستگاه ایکس ری خودرویی ویژه ماشین های سبک در گمرک منتشر شد و پیش بینی می شود تمامی این ایکس ری ها طبق برنامه ریزی های بعمل آمده از محل تولیدات داخلی تامین شود .

گمرک ایران پیش از این 6 دستگاه ایکس ری کامیونی و کانتینری ثابت به تولیدکنندگان داخل سفارش داده بود که تعدادی از این دستگاههای ایکس ری در مرحله تولید نهایی و جانمایی است . تعداد 5 دستگاه از این ایکس ری ها در وزارت دفاع در مرحله تحویل و جانمایی است و یک دستگاه دیگر نیز به سازمان انرژی اتمی سفارش داده شده و در مرحله تولید است .
همچنین گمرک ایران 2 دستگاه ایکس پرسرعت کامیونی بسیار پیشرفته در ماههای گذشته طبق برنامه خریداری کرد که یکی از این دستگاه ها در گمرک شهید رجایی بندر عباس به بهره برداری رسید . این دستگاه های ایکس ری بسیار پیشرفته است و می توانند در هر 30 ثانیه تصاویر  هر کامیون را اسکن کنند . با نصب تجهیزات جدید در گمرک شهید رجایی بندر عباس هم اکنون تمامی نیازمندی های این گمرک تحت پوشش تجهیزات کنترلی پیشرفته ایکس ری قرار گرفته است .
تعداد دیگری دستگاه ایکس ری کامیونی نیز برای نصب در گمرکات طبق برنامه در حال انجام است که البته تعدادی از این دستگاهها جزو تعهدات دیگر سازمانها است .

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/خرید-5-دستگاه-ایکس-ری-خودرویی-توسط-گمرک.bos