شماره: 451734 تاریخ : 1397/12/27-10:23:03

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان تاکید کرد:

حمایت از صنایع و تولید از اولویت‌های امور مالیاتی استان است

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: حمایت از صنایع و تولید در دستور کار و از اولویت‌های اداره کل امور مالیاتی استان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی ایران، ارزانی بیرگانی، مدیرکل امور مالیاتی خوزستان و جمعی از مسئولین اداره کل امور مالیاتی خوزستان با صنعتگران و کانون کارفرمایی، اتاق بازرگانی و هیئت مدیره شرکت‌های خدماتی و فنی مهندسی خوزستان دیدار و گفتگو کردند. 

در این دیدار، ارزانی بیرگانی، ایجاد تعامل با واحدهای صنعتی را رویکرد اصلی امور مالیاتی استان دانست و اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در بین اکثر مودیان عدم اطلاع و آگاهی از دستورالعمل ها و بخشنامه ها است که این امر موجب شده است تا در تفسیر و برداشت از مواد قانونی و انجام تکالیف خود دچار اشتباه ‌شوند.
وی افزود: در قوانین مالیاتی، حمایت های لازم از بخش تولید و صنعت و سرمایه گذاری برای فعالیت بخش خصوصی پیش بینی شده است و کلیه فعالان اقتصادی می‌توانند با اطمینان خاطر در استان سرمایه‌گذاری نمایند.
ارزانی بیرگانی با اشاره به اینکه سیستم اطلاعاتی ما در حال تکمیل شدن است، اظهار داشت: اگر فعالان اقتصادی، صورتحساب فعالیت‌های مالی خود را به موقع ارائه دهند، زمینه فساد به وجود نمی‌آید و عدم ارائه اطلاعات در صورتحساب معاملات فصلی در موعد مقرر باعث ایجاد جرائم مالیاتی می‌شود. 
وی افزود: با توجه به پیچیدگی‌های موجود در زمینه حسابداری و قوانین مالیاتی، لازم است کلیه فعالان اقتصادی و صاحبان واحدهای صنعتی، قوانین مالیاتی را از طریق افراد متخصص و آموزش دیده پیگیری نمایند زیرا در بسیاری از موارد شاهد آن بودیم که فعالان اقتصادی با قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های مالیاتی آشنایی کافی ندارند.
در پایان این دیدار به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی حاضرین پاسخ های لازم ارائه شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/حمایت-از-صنایع-و-تولید-از-اولویت‌های-امور-مالیاتی-استان-است.bos