شماره: 465026 تاریخ : 1398/02/31-11:45:16

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی:

حمایت از بخش‌های اقتصادی و تولیدی در اولویت است

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: اولویت ما در اداره کل امور مالیاتی استان رضایتمندی مردم و حمایت از بخش‌های اقتصادی و تولیدی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، نباتی، مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مودیان مالیاتی شهرستان درمیان که با حضور فرماندار درمیان، شهرداران و نمایندگان اصناف، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی و عشایری شهرستان برگزار شد; گفت: استان خراسان جنوبی جزو استان‌های کمتر برخوردار کشور است و از طرفی کمترین سهمیه درآمدهای مالیاتی را نیز دارا است.

وی اظهار داشت: حمایت از بخش‌های اقتصادی و تولیدی تنها با انجام درست و به‌موقع تکالیف قانونی از سوی مودیان محقق می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور با اجرای طرح جامع مالیاتی به دنبال آن است که با شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، جلوی هرگونه سوءاستفاده گرفته شود تا برای پیله‌وران و یا کارت‌های بازرگانی مردم مرزنشین ما مشکلی ایجاد نشود.
وی گفت: در حال حاضر 92 درصد درآمدهای استان خراسان جنوبی از محل مالیات و عوارض تأمین می‌گردد و ما سعی نموده‌ایم در این سال‌های اخیر که شهرستان‌های ما با خشک‌سالی و برخی مشکلات اقتصادی مواجه بوده‌اند، با وصول مالیات‌های معوق و با فراهم نمودن فرصت‌های ویژه بخشودگی 100 درصد جرائم قابل‌بخشش و تقسیط‌های مناسب، درآمدهای تعیین‌شده استان را تأمین نماییم.
در ادامه، بشیری زاده، فرماندار شهرستان درمیان ضمن ارائه گزارشی از پتانسیل‌های اقتصادی، تولیدی و اشتغال این شهرستان، خواستار اقدامات لازم جهت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص انجام تکالیف قانونی مالیاتی جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده سایرین از مردم شد.
گفتنی است شهرداران شهرستان و نمایندگان اصناف، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی و عشایری نیز مسائل و مشکلات مالیاتی خود را مطرح نموده و مدیرکل امور مالیاتی استان دستور بررسی و پیگیری ویژه موارد مطرح‌شده را صادر نمود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/حمایت-از-بخش‌های-اقتصادی-و-تولیدی-در-اولویت-است.bos