شماره: 268033 تاریخ : 1395/12/23-09:07:56

جشنواره نوروزی کشتیرانی والفجر

کشتیرانی والفجر در آستانه عید نوروز 96 تورهای ویژه ای را برای مسافران نوروزی تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، کشتیرانی والفجر در ایام نوروز همچون سال های گذشته با ارائه سرویس های متنوع، برگزاری تورها و گشت های جذاب دریایی همچنین جشنواره نوروزی مسافران را جا به جا می کند.


جابجایی مسافران در نوروز 96 در مسیرهای داخلی از بندر لنگه به جزیره کیش(مسافر و خودرو)، بوشهر به خارک و در مسیرهای خارجی از بنادر لنگه به دبی، خرمشهر به کویت و خرمشهر به بصره انجام می شود.

همچنین این شرکت به منظور ترویج فرهنگ گردشگری دریایی و ارائه خدمات ویژه به هموطنان در این ایام جشنواره های نوروزی را در مسیرهای خرمشهر، آبادان و بوشهر برگزار می کند.

بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ؛ کشتیرانی والفجر در طول سه دهه فعالیت درآب های خلیج همیشه فارس و دریای عمان بیش از 10 میلیون نفرمسافررا جابه جا کرده است.

هموطنان عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه های سفر با شماره های 88844371 و 88835154 تماس بگیرند.
 

اغاز طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز از فردا

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروزی در‌‌ پنج حوزه ایمنی سفر، ایمنی بندر، ایمنی شناور، شرایط اضطرار و اطلاع رسانی خبر داد.

بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) محمد سعید نژاد در نشست سالانه مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز گفت: طرح نوروزی امسال در‌‌ پنج حوزه «ایمنی سفر»، «ایمنی بندر»، «ایمنی شناور»، «شرایط اضطرار» و «اطلاع رسانی» از 25 اسفند‌ آغاز می شود و تا 15 فروردین ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره راه‌اندازی حمل‌ونقل مسافری دریایی در بنادر شمالی کشور بیان کرد: اصولاً در دریای خزر کشتیرانی مسافری به دلیل شرایط دریا پاسخگو نیست ضمن آنکه چهار کشور دیگر حاشیه دریای دخزر‌ (آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و قزاقستان‌) نیز دارای ‌حمل‌ونقل قوی مسافری در دریای خزر نیستند.

سعیدنژاد گفت : دریای خزر از نظر امواج، موج‌های بلندتری از دریاهای آزاد دارد و امکان صدور مجوز برای شناورهای مسافری در آن نیز به سختی فراهم است، بنابراین اغلب سفرهایی دریایی ما در بنادر جنوبی کشور متمرکز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد :‌ خط کشتیرانی ما در شمال، بیشتر به صورت خدمات ساحلی می‌تواند مورد توجه باشد با توجه به آنکه مردم به مناطق شمالی علاقه زیادی دارند و گردشگر زیاد به سواحل شمال کشور می‌رود سازمان بنادر و دریانوردی، تخفیف‌های ویژه‌‌ای را اعمال کرده است تا کسانی که می‌خواهند در زمینه گردشگری دریایی و تفریحی در خزر سرمایه‌گذاری کنند، امکانات مناسبی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد:‌ البته سرمایه‌گذاری در این حوزه تنها باید از سوی بخش خصوصی باشد‌.

سازمان بنادر و دریانوردی ‌تاکنون 60 فروند شناور مسافری با ظرفیت 6 هزار و 951 صندلی برای طرح نوروزی آماده کرده است، ‌همچنین 58 فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت 2 هزار و 480 دستگاه آماده انتقال خودروهای مسافران دریایی است که همه در جنوب کشور است.
طبق اعلام سازمان بنادر، در ایام نوروز، فعالیت در بنادر پهل و لافت و چارک شبانه‌روزی است‌. در بنادر حقانی، ذاکری و هرمز نیز آمادگی ترابری مسافران تا ساعت 12 شب وجود دارد و هر زمان مسافر در بنادر حضور داشته باشد، ناوگان مسافری فعال خواهد بود.
بنا به گفته مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی، مذاکراتی با تعاونی ها صورت گرفته است تا هیچ گونه افزایش قیمت بلیت شناورها در نوروز 96 نباشد و صرفا در کلاس بندی شناورها تفاوت قیمت وجود دارد.
در ایام نوروز در بنادر جنوب کشور، 28 فروند شناور خدماتی و 15 شناورهای جستجو و نجات و همیار ناجی فعالیت خواهند داشت.
‌مسافران نوروزی حتماً برای انجام سفر دریایی از مسیرها، بنادر و شناورهای مجاز استفاده کنند و از تردد با شناورهای روباز و غیراستاندارد که در شرایط نامساعد جوی به سودجویی می پردازند، پرهیز ‌کنند.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/جشنواره-نوروزی-کشتیرانی-والفجر.bos