شماره: 7198 تاریخ : 1391/10/10-12:23:43

بهمن‌ماه همزمان با برگزاری همایش ملی سلامت، بیمه و بانک ؛

جایزه سال بقراط برای اولین بار به سازمان‌ها و افراد فعال و برتر حوزه سلامت اهدا می‌شود

برای اولین بار در کشور و همزمان با برگزاری همایش ملی سلامت، بیمه و بانک، جایزه سال بقراط به سازمان ها، نهادها و افراد حقیقی و حقوقی برتر و اثرگذار در حوزه سلامت اهدا خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی نظام پزشکی، دکتر سیدشهاب‌الدین صدر  گفت: دبیرخانه جایزه سال بقراط که با همت سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران تشکیل گردیده است، همزمان با همایش ملی سلامت، بیمه و بانک در نظر دارد تا برای اولین بار، به نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در حوزه سلامت خدمات ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند، جایزه سال بقراط اهدا کند.

وی افزود: ارزیابی سازمان‌ها و نهادهای سلامت محور از طریق میزان اثرگذاری آنان در 7 محور مرتبط با امر خدمات سلامت خواهد بود. در این مدل، میزان اثرگذاری سازمان‌ها و نهادهای سلامت محور از طریق جمع‌آوری اطلاعات و بررسی کارشناسی توسط یک هیأت داوری و همین طور از طریق نظرسنجی از اعضای نظام سلامت در محورهای 7 گانه اندازه‌گیری می‌شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به معیارهای ارزیابی جایزه بقراط، اظهار کرد:  تلاش در ارتقاء آگاهی عمومی و تخصصی و فرهنگ‌سازی سلامت، خلاقیت و نوآوری و عرضه شیوه‌ها و روش‌های جدید، توسعه خدمات سلامت، همکاری در آموزش و ارتقاء سطح مهارت‌های نظام سلامت، مشارکت سازمانی در زمینه‌هایی از صنایع و خدمات در راستای کاربرد سلامت، حمایت از موازین حرفه‌ای و نیازهای منابع انسانی در بخش‌هائی از جامعه سلامت، فعالیت‌های علمی در راستای توسعه کاربردی اصول و مبانی یا فنون کیفیت تهیه کتب و مقالات و مشارکت در فعالیت‌های بین‌المللی مرتبط با سلامت از جمله محورهای مهم ارزیابی سازمان ها، نهاد ها و افراد حقیقی و حقوقی برای دریافت جایزه سالانه بقراط می باشد.

وی اضافه کرد: هدایای تعلق گرفته به نفرات برتر هر یک از بخش‌ها شامل تندیس بقراط سال 1391 (در سه سطح زرین، سیمین و برنزین) و لوح تقدیر جشنواره، می‌باشد.

رئیس همایش ملی سلامت، بیمه و بانک عنوان کرد: این همایش 8 بهمن ماه با مشارکت سازمان‌های نظام پزشکی، بیمه سلامت ایران، بانک مرکزی و بیمه مرکزی و برخی نهادها و سازمان‌های علمی و اقتصادی در تهران برگزار می‌شود


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/جایزه-سال-بقراط-برای-اولین-بار-به-سازمان‌ها-و-افراد-فعال-و-برتر-حوزه-سلامت-اهدا-می‌شود.bos