شماره: 448331 تاریخ : 1397/11/17-01:52:03

جابه‌جایی 100 دستگاه حفاری چاه‎های نفت و گاز در 10 ماه امسال

رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران از جابه‌جایی یکصد دستگاه حفاری چاه‎های نفت و گاز در 10 ماه امسال در مناطق عملیاتی و نفت‎خیز کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محسن شیخ‎پور گفت: جابه‌جایی هر دکل حفاری به‌طور میانگین با کاربست 120 دستگاه خودروهای سنگین کشنده و تریلر انجام می‎شود که بخشی از آن محموله‎های ترافیکی است.

وی با بیان اینکه ترابری سنگین شرکت 10 گروه مجرب تخصصی برای جابه‌جایی دکل‎ها دارد، توضیح داد: این گروه‎ها در قالب استانداردها و ضوابط ایمنی خاص حمل‎ونقل دستگاه‎های حفاری و متعلقات آن را انجام می‎دهند.

رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه جابه‌جایی دستگاه‎های حفاری با توجه به حجم کار از سوی ناوگان شرکت و پیمانکاران طرف قرارداد صورت می‎گیرد، افزود: تعداد محموله‎های جابه‌جا شده  در این ارتباط را در این مدت 12 هزار و 482 مورد عنوان کرد.

شیخ‎پور اظهار کرد: به موازات جابه‌جایی دستگاه‎های حفاری، نقل و انتقال اقلام جانبی از جمله کالا و مواد و سوخت نیز بخش دیگری از کار است که در این زمینه نیز در مدت پیش گفته 12 هزار و 828 محموله به موقعیت استقرار دستگاه‎های حفاری انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم جابه‌جایی دستگاه‎های حفاری امسال در محورها و جاده‎های دسترسی در گستره عملیاتی مناطق نفت‎خیز جنوب و میدان‌های نفتی در غرب کارون در استان خوزستان و همچنین مناطقی از استان‎های کرمانشاه، ایلام، فارس و کهگیلویه و بویراحمد صورت پذیرفت، گفت: مسافت طی شده در این باره 11 هزار و 589 کیلومتر و تعداد روزهای جابه‌جایی 680 روز محاسبه شده است.

رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران در ادامه برگزاری مستمر دوره‎های آموزش تخصصی برای کارکنان این بخش و صدور دفترچه‎های رانندگی برای هدایت‎کنندگان خودروها بر اساس شاخص‎های مورد نظر شرکت را یادآور و افزود: همسو با کار عملیاتی و پشتیبانی، موضوع آموزش به‌طور جد مورد تاکید مدیریت ارشد شرکت است و در این راستا در 10 ماه امسال با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی 291 نفر از کارکنان ترابری به مدت 8 هزار و 525 نفر ساعت در دوره‎های آموزشی شرکت کردند.

شیخ‎پور با اشاره به اینکه این اداره زیرمجموعه مدیریت خدمات شرکت است، اظهار کرد: روزآمد دستورعمل‎های اجرایی جابه‌جایی انواع دستگاه‎های حفاری، تامین ماشین‎های فوق سنگین، سنگین، سبک و بازسازی ماشین‎آلات موجود و تجمیع برخی قراردادها برای کاهش خودروهای استیجاری و استفاده از خودروهای سازمانی در دستور کار قرار دارد.

وی با توضیح اینکه با هدف بهینه‎سازی هزینه‎ها و افزایش سطح ضریب ایمنی، بهبود روش‎های جاری در کار مورد اهتمام است، در تشریح توانمندی‎های این بخش به توان جابه‌جایی دستگاه‎های حفاری در محورهای مواصلاتی سراسر کشور، برخورداری از کادر مجرب جابه‌جایی با دست کم 15 تا 30 سال سابقه کار، داشتن بزرگ‎ترین ناوگان ماشین‎آلات ویژه در زمینه حمل‎ونقل دکل‎ها، امکانات لازم برای تعمیر انواع ماشین‎های سنگین و فوق سنگین و امکان همزمان جابه‌جایی 10 دستگاه حفاری اشاره کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/جابه‌جایی-100-دستگاه-حفاری-چاه‎های-نفت-و-گاز-در-10-ماه-امسال.bos