شماره: 449531 تاریخ : 1397/12/01-08:16:10

از هفته آینده آغاز می‌شود:

ثبت‌ نام واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات برنامه تولید و اشتغال صنعت و معدن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اصلاح ساختار و نوسازی در صنایع بسیار اهمیت دارد که در برنامه تولید و اشتغال بخش صنعت و معدن به‌خوبی دیده شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محسن صالحی‌نیا صبح امروز (چهارشنبه) با بیان این مطلب در نشست هماهنگی نهایی ثبت نام از واحدهای تولیدی متقاضی برای اجرای برنامه تولید و اشتغال بخش صنعت و معدن موضوع بند (الف) تبصره (18) قانون بودجه که به‌صورت ویدئو کنفرانس با رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی در موضوع عارضه‌یابی و مشاوره‌های صنعتی در این طرح همکاری می‌کنند.

وی افزود: کلینیک‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی می‌توانند خدمات مطلوب برای بهبود شرایط تولید به واحدهای صنعتی ارائه کنند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: در تبصره (18) قانون بودجه برای کلینیک‌های صنعتی و خوشه‌های صنعتی نیز تمهیداتی دیده شده که شرکت‌های شهرک‌های صنعتی استان‌ها آن را اجرایی خواهند کرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: ثبت نام از متقاضیان واحدهای تولیدی برای اجرای برنامه تولید و اشتغال بخش صنعت و معدن موضوع بند (الف) تبصره (18) قانون بودجه از هفته آینده آغاز می‌شود.

سعید زرندی افزود: با تفاهم انجام شده با سازمان برنامه و بودجه، برای ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن حدود 20 هزار میلیارد تومان منظور شده است.

وی اضافه کرد: 10 هزار میلیارد تومان توسط منابع بانک‌ها و 10 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی درنظر گرفته شده و هزار میلیارد تومان هم یارانه سود تسهیلات منظور شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این برنامه، با تخصیص یارانه سود پیش‌بینی شده، نرخ نهایی سود تسهیلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی در صورت تحقق اهداف مربوط، برای مناطق برخوردار، به 14 درصد و برای مناطق کمتر برخوردار، به 12درصد کاهش می‌یابد.

زرندی گفت: پیش‌بینی شده است با اعطای این تسهیلات تعداد 270 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: تکمیل طرح‌های نیمه‌ تمام صنعتی و معدنی و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی، از مهمترین برنامه‌های تبصره (18) قانون بودجه می‌باشد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: واحدهای صنفی تولیدی نیز در بخش بازسازی و نوسازی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

زرندی گفت: متقاضیان واحدهای صنعتی و معدنی از هفته آینده می‌توانند با مراجعه به سایت بهین ‌یاب درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: مراحل تخصیص و نحوه ارائه تسهیلات در سایت بهین ‌یاب مشخص شده و دستورالعمل اجرایی آن به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ می‌شود.

گفتنی است، در این نشست رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها به‌صورت ویدئو کنفرانس، سئوالات و ابهامات خود را مطرح و پاسخ‌های لازم از سوی مسئولان حاضر در نشست ارائه شد.



URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ثبت‌-نام-واحدهای-تولیدی-برای-دریافت-تسهیلات-برنامه-تولید-و-اشتغال-صنعت-و-معدن.bos