شماره: 463769 تاریخ : 1398/02/13-02:00:53

توسعه میادین غرب کارون اولویت نظام، کشور و وزارت نفت است

توسعه میادین غرب کارون اولویت نظام، کشور و وزارت نفت است و منابع خوبی برای توسعه میادین غرب کارون اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرگاربانک و صنعت تورج دهقان، مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) امروز(جمعه 13 اردیبهشت ماه) درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت:شرکت متن متولی اصلی توسعه میادین نفتی است که تمرکز اصلی آن توسعه میادین غرب کارون است که ذخایر آن 70 میلیارد بشکه است.

توسعه میادین غرب کارون اولویت نظام، کشور و وزارت نفت است و منابع خوبی برای توسعه میادین غرب کارون اختصاص پیدا کرده است و از رقیب در این بخش جلو هستیم.
شدت تحریم هم‌اکنون بی‌سابقه است و هجمه و ناجوانمردی علیه کشور زیاد است. اما ما امیدواریم بتوانیم کارهای توسعه‌ای خود را پیش ببریم.


مدیرعامل متن اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم از نیروگاه غرب کارون که طبق پیش‌بینی، راه‌اندازی می‌شود، استفاده کنیم. پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک و احداث خط لوله 1000 کیلومتری از جمله پروژه‌های مهم شرکت متن است که در حال اجراست.


 با موضوع تحریم غریبه نیستیم
دهقان افزود: توسعه میدان‌های سپهر، جفیر، پایدار غرب، آبان، دلپری و چشمه خوش که قرارداد آن منعقد و به شرکت متن ابلاغ شده است.


وی ادامه داد: تولید از میادین غرب کارون در سال 97 حدود 350 هزار بشکه بوده است که مقداری از این میزان به دلیل سیل و جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی با کاهش همراه شده است که بلافاصله بعد از مرتفع شدن مشکلات به چرخه تولید برمی‌گردد.


مدیر عامل شرکت متن گفت: توسعه میدان آذر در برنامه شرکت متن است که تلاش می‌شود 30هزار بشکه در روز به میزان برداشت از این میدان در سال جاری افزوده شود.هم اکنون برداشت روزانه این میدان 25 تا 30هزار بشکه است.


پتانسیل افزایش تولید روزانه 45 تا50 هزار بشکه نفت از میدان‌های غرب کارون در سال جاری وجود دارد.  
دهقان تصریح کرد: تحریم تنگناهایی برای توسعه ایجاد می‌کند و ما هم با موضوع تحریم غریبه نیستیم.اما عملکرد سال‌های گذشته نشان داده است توانستیم در بحث تامین اعتبار و تجهیزات بدور از هرگونه شعار فائق بیاییم.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص و محدویت کشور تامین اعتبار از روش‌های دیگر را مسدود نکردیم.به دنبال راهکارهای دستیابی از بخش‌های کم هزینه هستیم. پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک و احداث خط لوله 1000 کیلومتری از جمله پروژه‌های مهم شرکت متن است که در حال اجراست.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/توسعه-میادین-غرب-کارون-اولویت-نظام-کشور-و-وزارت-نفت-است.bos